[J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
mikage
Contacteer:

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door mikage » 12 mei 2019 20:43

mooi!!!!
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

J3NS

Bericht door J3NS » 12 mei 2019 21:37

Bedankt voor de vele leuke reacties!!
Iedere keer als ik dr weer mee bezig ben denk ik nogsteed van, is dit echt MIJN Sprinter?!?!?!!

Zaterdag samen met een goede vriend de body op het onderstel gezet.
Het was nog een flinke bak werk wat ik niet voorzien had... dacht het ff te doen.
Hoopte ook al een groot deel bedrading af te kunnen krijgen maar dat is dus niet gelukt...
Maar het hij staat weer op zn vertrouwde plek en gaat er voorlopig niet meer af!AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

manx
Contacteer:

Bericht door manx » 13 mei 2019 20:34

Afbeelding

Allemachtig wat prachtig!

Jens mijn complimenten, dit heb je goed bedacht: classic green in combinatie met die gouden biezen.
Een perfecte match en past helemaal bij de Sprinter.

Alleen... als je gaat rijden, ontkom je er niet aan om straks zelf ook 'in stijl' gekleed te gaan... :wink:

J3NS

Bericht door J3NS » 30 jul 2019 09:21

Zooo goeiemogen buggyvrienden,

Vanuit oost duitsland laat ik maar weer is van mij horen.
Zoals jullie wel weten staat de buggy nu ff op een laag pitje en is het niet gelukt om naar de apk tegaan voordat ik weg ging.
Vorige week was ik ff een paar dagen thuis, maar helaas geen tijd gehad om er aan verder te gaan.
Wel heeft mijn oom (de vorige eigenaar) met grote verbazing naar zijn oude buggy staan kijken!! Hij heeft meegeholpen hem naar de spuiter te brengen en hard er eigenlijk maar een hard hoofd is dat het nog wat zou worden...
Hij vind het echt heel erg mooi geworden en is dr haast weer jaloers op!!

Eind augustus ben ik weer int land en ga dan volgas verder om hem op 1 september op het Oldtimer Festival in Sassenheim te laten schitteren.
Bij deze zijn jullie daar allemaal voor uitgenodigd!! Laat die buggy's maar komen

https://m.facebook.com/events/322336588648555
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

J3NS

Bericht door J3NS » 13 sep 2019 11:21

Gooeeeiie morgen,
Na weer een super tijd te hebben gehad in het buitenland ben ik weer op nederlandse bodem beland!
Het doel was om hem rijdend te hebben voor het Oldtimer Festival Sassenheim wat ik organiseerde, uiteraard was die planning te krap en staat die nog gwn in de schuur...
Wel waren er 4 andere buggy's!!!
De bedrading vanaf de koplampen naar binnen ligt klaar.
Bedrading van achter naar binnen ligt klaar.
Nu nog (ffies) alles aansluiten, stoelen dr in, stuur, rolbeugel en gordels....

Verstuurd vanaf mijn S41 met Tapatalk

- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

J3NS

Bericht door J3NS » 03 jan 2020 17:15

Man man man, wat gaat die tijd toch hard....

van de week de koplampen maar is wezen halen bij de spuiter, zijn echt mooi geworden en de nieuwe mistlampen machten dr precies bij!
de draadboom bevind zich in de laatste groei fase en dan moet bij binnenkort toch maar een gestart gaan worden met de nieuwe motogadget controller.
dan nog maar is een rolbeugel maken, voorraam, stoelen, stuur en gordels dr in en dan weer op naar de Alpen voor een roadtrip!!
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

makkie

Bericht door makkie » 04 jan 2020 09:49

geen chroom meer die koplampen? hoop dat er een foto van komt
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

J3NS

Bericht door J3NS » 18 apr 2020 22:01

Jaahoor daar heb ik eindelijk weer een update!
Het heeft bijna een half jaar geduurd maar sinds vorige week ben ik weer echt bezig met de Buggy!!
En Jaa hij leeeeeeft!!!
En man wat voelt dat toch goed....
Afbeelding
Vorige week vrijdag een middag met de bedrading aan het klote geweest, maar ik kwam dr maar niet uit waarom de M-Unit niet schakelde... Moedeloos weer naar huis en savonds een paar filmpjes erover gekeken.
Het stuur signaal naar de M-Unit is via de aarde geschakeld, behalve 1 dus..... Toen ik die plus geschakeld maakte deed die het wel!!
Maandag had ik hulp van een goede Buggyvriend en hebben we samen een dag gedraadknutselt.
Ik heb alles aan de binnenkant aangelegt en hij aan de buitenkant alles gefatsoeneerd en koplampen aangesloten.
Aan het eind van de dag kreeg ik hem gekoppeld aan mn telefoon. Daarmee kan ik van alles instellen en wijzigen, ook het testen van alle functies kan via de telefoon, dus ik kan de lampen schakelen terwijn ik dr voor sta!
Alle functies lopen via de M-unit, ik hen geen aparte zekeringen of circuits buiten de Unit lopen, dit maakt het overzichtelijk en houd het voor mij simpel. Super dik tevreden over de Unit tot nu toe!
Afbeelding
Afbeelding

Dinsdag heb ik via Facebook de uitlaat die ik heeeeel graag wilde hebben op de kop kunnen tikken!! Een dikke RVS Side Winder!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vrijdag kreeg ik die pas binnen en uiteraard gelijk gaan passen!! En wat denk je... Er moet uiteraard wat pas gemaakt worden... Ook zijn dr uitlaatdraadeinden (3x woordwaarde!) Eigenlijk te kort... Dan maar een nieuwe motor bouwenAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Vandaag nog een aantal dingen aangepast een de bedrading, de km teller erin gezet en begonnen het het inpassen van de stoel. Dit moet wel secuur gebeuren omdat hij vast komt te staan en dus niet op een rails.
AfbeeldingAfbeelding

Wie weet hoe de rails waar het dak in geschoven kan worden op de voorruit? Die is wel echt aangetast en is niet goed meer te polijsten.Afbeelding

Zoo dat was het weer! Morgen lekker verder prutsen.
Ondertussen worden er wat custum onderdelen gefabriceerd voor oa het stuur!

- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

makkie

Bericht door makkie » 19 apr 2020 08:17

goed bezig met mooie foto's er bij. ga zo door
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 19 apr 2020 09:34

Ziet er goed uit !!
Interessant die M-unit. Daar kun je echt alles mee ? Ook het knipperlicht laten knipperen, zonder extra relais? En geen zekeringen meer, dit is elektronisch...mooi hoor.

Die sidewinder heb ik ook onder mijn buggy. Geeft een mooi zwaar geluid. Deze is gewoon in Nederland te koop :

https://boelm.nl/volkswagen/vw-kever/ui ... -39mm.html

Ga zo door! En je kunt binnenkort de weg op...
GP MK1 project

J3NS

Bericht door J3NS » 23 apr 2020 20:00

Wilcoivette schreef:Ziet er goed uit !!
Interessant die M-unit. Daar kun je echt alles mee ? Ook het knipperlicht laten knipperen, zonder extra relais? En geen zekeringen meer, dit is elektronisch...mooi hoor.
Ik heb alles nu via de M-unit lopen
Het is eigenlijk bedoelt voor een motorfiets,aar hij kan voldoende stroom schakelen om alles aan te sturen.
Hij schakeld de knipperlichten, kan ook met instellen dat ze met 1 snelle druk op de knipperknop hij maar 3 keer knippert en hij wat langer dan 15sec of bv 20 sec.
Remlicht gaat ook via de M-unit.
Motoren hebben geen stadslicht, daarom heb ik dat iets anders moeten doen, stadslicht zit op normaal aangesloten en normaal licht op grootlicht, grootlicht heb ik op 1 van de extra poorten gezet.
Toeter is ook gelijk alarm voor als die uit staat en beweging detecteerd.
Alleen omdat ik nog mistlicht, 12V stekker en ruitenwisser heb, heb ik die via de 2de extra poort gevoed en de plus geschakeld met een schakelaar, mijn schakelaar kunnen 15ampere hebbben dus dat gaat prima.
Verder is alles min aangestuurd en door de M-unit plus geschakeld.

Ik kan alle uitgangen met mn telefoon bedienen terwijl ik naast de auto sta! Behalve starten...

- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

J3NS

Bericht door J3NS » 17 mei 2020 17:03

APK GEKEURD!!

Het heeft in totaal 2,5 jaar geduurt, maar hij is de weg weer op!!
Ook al bijna 200km gereden gelijk...
Afbeelding

Ik had een koplamp glas laten vallen van de winter, maar die heb ik in belgië kunnen vinden in NOS! Gelijk maar 2 sets witte en een set gele glazen gekocht.
De stoelen vast gezet en de leren hoes erover getrokken, wat zit die goed en de houding is eigenlijk perfect!!
Toen afgelopen woensdag de buggy op eigen kracht de garage uit gereden, wat was dat een apart gevoel zeg! De wielen wat op het oog uitgelijnt en hij gaat zowaar rechtdoor!
De nieuwe sidewinder past helaas nog niet, de draadeindes zijn te kort... Dus dan maar de dubbele erop gezet en zonder achterklep.

Afgelopen vrijdag middag is hij apk gekeurd en goed bevonden.

Nu moet ik hem nog wat afstellen, hij staat wat te rijk... De vlammen komen uit de uitlaten!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

scrapheap

Bericht door scrapheap » 17 mei 2020 18:43

Gefeliciteerd‼️

Mooi werk geleverd.
En vanaf nu weer genieten van het rijden👍🏻
Afbeelding

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 18 mei 2020 06:43

GEFELICITEERD !!

Mooie buggy geworden, complimenten!!

Heb je het raam zo schoon, of zit er nog geen raam op??

Ik snap niet waarom die sidewinder niet past. Welke draadeinden zijn te kort? Die van de aansluitingen op het blok?
GP MK1 project

J3NS

Bericht door J3NS » 18 mei 2020 10:41

Wilcoivette schreef:
18 mei 2020 06:43
GEFELICITEERD !!

Mooie buggy geworden, complimenten!!

Heb je het raam zo schoon, of zit er nog geen raam op??

Ik snap niet waarom die sidewinder niet past. Welke draadeinden zijn te kort? Die van de aansluitingen op het blok?
Dankje!
heb het raam zo goed gepoetst dat ik hem eraf gepoetst heb...
was makkelijke voor de keuring om zonder raam te gaan, hoef je geen ruitenwissers, sproeier en binnenspiegel! uiteraard komt de ruit er straks wel weer op en de wissers en spiegel ook.

de draadeinden die uit de cilinderkoppen steken zijn bij een of 2 te kort waardoor ik er geen moer op kan draaien. zonder pakking zou nog kunnen, maar ik heb een (nog) enkele carb en er dit ook geen voorverwarmingaansluiting op de uitlaat.
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Plaats reactie