Plaatsen van stuurkolom in buggy Vanclee

Heb je vragen op technisch gebied, stel ze hier.
Bezig met een project? Houd ons op de hoogte.
Plaats reactie
ilmung

Plaatsen van stuurkolom in buggy Vanclee

Bericht door ilmung » 07 apr 2017 10:05

Binnen enkele weken plaats ik de body op het chassis .
Bij het restaureren van de body is het gat waar de stuurkolom doorgaat, dichtgemaakt.
Ik besef dat de uitgaande as van het stuurhuis en de stuurkolom in één lijn moeten liggen teneinde geen onnodige krachten op de rubberen aansluiting te brengen en een gemakkelijk draaien v/h stuur te verkrijgen .
Ik vraag mij echter af hoe ik best te werk ga om dit in één lijn te krijgen in gedachten houdend dat ik een nog een gat in de body moet maken .......

Bestaat er een opstelling/methode of beschikbare stukken waarbij je de buis (waar de stuurkolom ingaat ) niet nodig heeft , bvb met lagering op de stuurkolom zelf
never give up

scrapheap

Re: Plaatsen van stuurkolom in buggy Vanclee

Bericht door scrapheap » 10 apr 2017 21:04

Gewoon uitmeten zou ik zeggen!
Je kan met de body los op de bodem de hoogte van de bevestiging van de stuurkolom aan de body meten.(geen stuurkolom voor nodig)
Body aan de kant leggen en stuurkolom op stuurhuis zetten.
Stuurkolom op hoogte zetten.
En dan ter hoogte van de Napolionshoed de hoogte het midden van de stuurstok meten..
dan kan je die hoogte aftekenen op je body.

Waarom zou je de stuurkolom zonder die buis willen plaatsen?
En waarom een extra lager ?
Zeker geen extra lager gaan plaatsen!! Stuurstok is bij stuurkolom gelagerd en zit vast op het stuurhuis.. een extra lager daar tussen geeft altijd problemen met uitlijnen en dus extra wrijving!!

Die extra buis zorgt er voor dat er geen tocht langs de doorvoer in de body komt!
zou hem zeker niet weg laten.
Afbeelding

Plaats reactie