Een zware overpeinzing

Plaats hier alles wat niets met buggy's te maken heeft.
Sjees

Re: Een zware overpeinzing

Bericht door Sjees » 20 jan 2013 11:58

Ach ,hier past het wel .

het jaar 2013 is fijn begonnen.

eerst tref je je daily auto op de parking in de stad met parkeer schade....

koplamp,knipperlicht,bumper,spatbord,koplampunit,koplampstelmotor 4 cm naar binnengedrukt en niet meer
in de staat zoals je zou verwachten......

bedankt voor degene die geen kaartje kon achterlaten.....

de fiero/ferrari moest van de week even passen en meten in nieuwe stalling ,aangezien volgende maand me stalling niet meer beshikbaar is.

starten,lopen ,keurig ...... rijden .... ook allemaal goed.

en ineens ,het vroor 8 graden ,wordt me blok te warm ,knots knots knots warm.
stoppen kijken ,overal kwam koelvloeistof uit slangen geperst .......
radiateur ,steenkoud.... ,dop eraf ,vastgevroren ....

terwijl ik het koelsysteem nog gecontroleerd had ,en in het reservoirtje ,zat mooie nieuwe koelvloeistof....
maar achteraf nu ,blijkt dat het slangetje verstopt zat naar de radiateur ,......

deze gedemonteerd ,en tijdens het ontdooien kwam er zwart ,bruin ,prut ,en nog is prut uit .
zat kompleet verstopt met leek wel humus en troep .',en ijsvlokken.....

motor lijkt het wel overleeft te hebben .maar ja ,vrolijker wordt je er allemaal niet van ..
aangezien de waterpomp functie nog niet heb kunnen testen.als die vervangen moet worden ,moet het blok er uit....
bah bah.

maar ja ,hoort er allemaal bij toch ?
ow ja ,box past niet ...... ,wagen is te laag ,kan niet over de inrrijd rand heen .... ,nu opzoek naar oprijd planken .
en nog veel meer onderdelen .........

grtzzz allen ,ps de buggy staat stilletjes te wachten om weer dienst te mogen doen
Afbeelding

Gotnos

Bericht door Gotnos » 20 jan 2013 12:12

zag laatst op wheeler dealers een of andere speciale koelvloeistof zonder water....
geen idee of dat echt werkt want er zit tegenwoordig even te veel product placement in dat programma.

Wim

Bericht door Wim » 20 jan 2013 12:34

Kees, je bent er maar druk mee, was niet onlangs ook al niet de accu van jou verwijdert uit de daagse auto, en nu een parkeer schade................Is dat een verkeerde buurt. 8)
Normaal denkend mens laat even een briefje achter, jou schade omvang/mag die ander toch ook wel flink wat hebben.

Kun je voor de ingang niet elke kant een houten balkje leggen lang de inrijrand, deden ze ook bij Top Gear, toen ze Ferraries en lambo's testen in Italie.

@ Gotnos was dat spul niet op gel bassis?

Gr Wim.

Sjees

Bericht door Sjees » 20 jan 2013 14:19

Hoi hoi,
de koelvloeistof toestanden komt gewoon door achterstallig odnerhoud van de vorige honderd knutselaars.

en zelf niet scherp genoeg zijn
het blok lijkt het dusver overleeft te hebben ,das dan een troost.

verder parkeer ellende ,dat is als je in centrum stad woont ,en je kunt niet voor de deur parkeren ,
er zijn ongeveer 5 openbare plekken ,en daar staat ie wisselend ,met een zeer wisselend auto park er omheen.
als je wist hoeveel trekhaak knobbels en deuken in mijn voorneusje zitten ,heel byzonder.

verder de schade aan de andere auto moet ook inderdaad wel een aardig iets zijn ,dacht eerst is alleen stukke lamp.
maar met hermontage kom je er achter wat er daadwerkelijk naarbinnen gedrukt is .
.
de accu die was gestolen uit mijn vriendins autotje ,,en die stond midden in de stad voor de deur .
heel byzonder toch.

vind de mensheid de laatste tijd ook al niet zo verbroederlijk zeg maar ,en dit bevestigd het geheel,
gewoon achterlaten van je ellende .
pffffff
maar ja ,het houd me wel bezig.alleen houdt niet van sleutelen in de winter en elke keer komt het danop me pad.

dus als iedereen even geld stort ,kan ik alle staatsloten opkopen ,en win ik de hoofdprijs waardoor ik een verwarmde klus ruimte kan aanschaffen......

moet er gewoon allemaal weer even doorheen zien en blijven lache.....
Afbeelding

Sjees

Bericht door Sjees » 20 jan 2013 14:22

ow ja ,oprijd balkje ,dacht ik ook ,heb dat geprobeerd en bekeken ,maar gaat niet ,de hoek is te vlak en te lang.

nu opzoek naaroprijd treetjes ,die je voor de aanhanger gebruikt ,meter lang of zo .
dan zal het wel lukken.

komt wel goed
en anders air ride instaleren ,dat ik hem hoger kan zetten .
laatst gezien wat de vering inc dempers koste voor deze wagen ,schrok me kapot.me oog viel even op het prijskaartje

erzitten mooie koni's onder,hoop niet dat ze ooit stuk gaanmaar je ze zijn ,..... zonder airride...
Afbeelding

Plaats reactie