Forum

Brand maar los
Plaats reactie
Wim

Forum

Bericht door Wim » 12 mar 2017 12:26

Ik vraag me eigenlijk af of dit forum nog leeft of gewoon dood genoemd mag worden.
Hoe lang duurt het nog voor de stekker er uit gaat..................

RIP Forum buggy-vrienden...................

scrapheap

Re: Forum

Bericht door scrapheap » 12 mar 2017 12:38

Welk forum is nog wel druk bezocht?
Overal is het niet erg druk meer!
Zelfs de keversite is veel stiller dan een paar haar geleden!
Afbeelding

Wim

Bericht door Wim » 12 mar 2017 15:51

keversite zit ik niet erg vaak te kijken, 2x per jaar schat ik.

Maar waar zit men dan tegenwoordig ? is er geen uitwisseling meer van informatie iedereen weet alles al!

:?

J3NS

Forum

Bericht door J3NS » 12 mar 2017 22:35

Veel info word gevraagt via Facebook, ik vind dat niet leuk en verre van ideaal.
Op een forum kun je je vorderingen bijhouden en er meer een verhaal van maken. Iets wat op facebook niet kan, daar roept iedereen vaak wat door elkaar zonder interessante discussies.
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

vuurvogel79

Bericht door vuurvogel79 » 13 mar 2017 09:04

Er waren ooi veel mensen hier dagelijks actief met leuke weetjes grapjes en ook wel serieus praat. .......maar helaas snapte niet iedereen deze humor en waren er mensen die alleen maar hun eigen evenementen hoog hadden ......maar andere maar niks vonden en dood zwegen ..dan krijg je deze grote stiltes en dat is eeuwig jammer dus ik zeg kom op met dom praat en laten we lekker weer eens 1 worden

Wim

Bericht door Wim » 13 mar 2017 17:57

Tja allemaal mooi, maar ik geloof niet dat je de neuzen in een richting krijgt.
En Facebook, is leuk om evenementen aan te kondigen, en foto's te tonen.
Maar verder voegt dat niets toe, is geen lijn in te volgen en een vergaarbak van onzin.
Is alleen maar voor commerciële bedoelingen, zodat bedrijven je interesse weten.
Dit is mijn mening daarover.

togt
Site Admin

Bericht door togt » 16 mar 2017 16:32

He Wim, het staat je geheel vrij om er energie in te stoppen . . als jij begint met vragen/opmerkingen komen er vanzelf weer meer reacties ;)
Het forum is maar een middel wat mij betreft, de actie ligt bij de gebruikers/community.
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 16 mar 2017 22:24

Ik kijk en lees iedere dag op dit forum. Het zit in een dagelijkse routine van een aantal sites die door mij gelezen worden.
Natuurlijk valt het ook mij wel op dat het soms wat stil is. Maar ik persoonlijk heb daar geen problemen mee, want als er wel wat te melden is dan wordt dat ook gedaan. Misschien dat ik dan ook reactie zou moeten geven, maar ik vind het ook een beetje stom om te reageren met een nietszeggend antwoord als ik inhoudelijk niets bij te dragen heb.
In ieder geval voel ik me nog steeds betrokken bij dit forum.
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

scrapheap

Bericht door scrapheap » 16 mar 2017 23:22

Je hebt gelijk dat "facebook" achtige reacties van ..vind ik leuk... vind ik ook leuk .. vind ik leuk dat jij dit ook leuk vind .. leuk dat je dit leuk ook leuk vind enz enz... niets toevoegt.

Maar wat meer topics over wat we aan het doen zijn op Buggy gebied zou wel weer leuk zijn.
Bouw/verbouw topics zijn er nog maar weinig..
Een bv Bovi die drie keer per jaar zijn uitlaat verving en daarna zijn velgen enz
Dingen die we met de buggy/hobby hebben mee gemaakt .. Niets wordt er meer over dit soort dingen geschreven..
Jammer... maar nogmaals dit is niet alleen op dit forum.

Alleen al dat dit topic nu al meer dan 100 keer gelezen is maar er nog maar 7(nu 8) keer op gereageerd.. :?
Oke niet iedereen die hier leest heeft wat zinnigs te melden. Maar wat meer topics met werkzaamheden en of ervaringen/belevenissen zouden de forums weer een heel stuk levendig maken.
Afbeelding

Wim

Bericht door Wim » 17 mar 2017 00:20

Elke reactie, is er een en kan op zichzelf staand zinvol zijn. Toch?

En elke topic is niet voor iedereen even interessant.
Veel verschillende topic's, maken een forum levend.

Tja Bovi met zijn uitlaten........

Kan ook zijn dat door alle negatieve tijd, wat de laatste jaren over de oldtimers word uit gestort.
De interesse algemeen veel minder is geworden, dus ook de bezoeken op diverse forums?

Wilcoivette

Bericht door Wilcoivette » 17 mar 2017 07:46

Ik kijk (net als Mikage) iedere dag even op dit forum, en op een aantal andere sites wat mij intereseert.
En ja Wim, je hebt gelijk dat er niet veel 'geschreven' wordt.
Zelf denk ik dat Facebook , Instagram , snapchat, de mediums van tegenwoordig zijn. Met name op facebook is van alles te zien en lezen (niet alleen 'vind ik leuk)

Ik heb een klotenjaar achter de rug. Mijn vrouw werd ernstig ziek. Dit gaat nu de goede kant op, zodat ik wat meer tijd voor mijn buggy heb. Apk is het belangrijkste wat moet gebeuren. Ik zal eerdaags weer een berichtje plaatsen , over mijn buggy.... {-39

Tot die tijd kijk ik rustig mee op dit forum, en plaats ik eventueel een reactie....
GP MK1 project

Gert

Bericht door Gert » 17 mar 2017 19:05

Sinds enige tijd kijk ik ook weer dagelijks op dit forum. Ben nu ook meer een lezer dan een schrijver. Toen Ron en ik in 2006 met Buggyvrienden.nl begonnen was dat echt een tijd dat een forum een geweldig medium bleek om met in elkaar in contact te komen en werd er veelvuldig geschreven over allerhande buggyzaken. Ik heb daar veel plezier aan beleeft en hele goede herinneringen aan. Leuke mensen ontmoet tijdens de evenementen en met enkelen heb ik nog steeds contact.

De komst van o.a. Facebook heeft menig forum de das om gedaan denk ik maar ook het feit dat de sfeer op dit forum nogal eens grimmig was. Sommige mensen meenden van alles te kunnen schrijven zonder rekening te houden met hoe dit op anderen over kwam. Voor mij de reden om er in 2013 resoluut mee te stoppen.

Persoonlijk vind ik het leuk om respons te krijgen op een topic en ik denk dat dat voor meer forumgebruikers geldt. Al is het maar een 'vind ik leuk' o.i.d. Waarom zou je anders hier iets schrijven?

Ook denk ik dat dit forum lichtelijk verouderd is. Een forum dat heel gemakkelijk op de smartphone te lezen is (zonder gebruikt te maken van Tapatalk) zou ook al een enorme verbetering zijn. De meeste mensen maken foto's en filmpjes met hun smartphone en daarom is het posten op Facebook zoveel makkelijker dan hier op dit forum.

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 17 mar 2017 22:27

gert schreef:Ook denk ik dat dit forum lichtelijk verouderd is. Een forum dat heel gemakkelijk op de smartphone te lezen is (zonder gebruikt te maken van Tapatalk) zou ook al een enorme verbetering zijn
Daar ben ik het mee eens.
Een forum dat volledig in HTML5 is geschreven zal goed uitlijnen op een tablet of telefoon.
Als ik dit forum op de telefoon open dan is het zo verkleind dat het niet leesbaar is. Mijn daily drive is een Subaru. Dat forum is denk ik een nieuwere versie van phpBB en lijnt wel goed uit op de telefoon of tablet.
Ik weet echter niet of de server waarop buggyvrienden gehost wordt eisen stelt aan de versie van phpBB.

Maar een "betere" (<- zonder hier natuurlijk iemand mee te willen kwetsen) versie van de forum software zal veel problemen in de toegang tot het forum kunnen oplossen. Dan is het ook op de telefoon onderweg of op vakantie te benaderen en is Tapatalk niet nodig.
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

J3NS

Forum

Bericht door J3NS » 21 mar 2017 21:06

Haha het buggyvrienden forum is de laatste dagen drukker dan die van Keversite, het gaat dus de goede kant op!
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

CI

Bericht door CI » 21 mar 2017 23:01

Soms moet je er niet over praten maar gewoon posten. :wink: {-06

Plaats reactie