Bestelling in Engeland

Brand maar los
danigator
Rit organisator

Re: Bestelling in Engeland

Bericht door danigator » 01 mei 2013 16:13

Binnen de europese unie betaal je geen invoerrechten zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... deren.html

Main
Contacteer:

Bericht door Main » 01 mei 2013 16:26

Btw moet je wel betalen
Ho misschien heeft dat te maken dat ik als bedrijf bestel.
Die kosten kan ik ook weer terug halen.
Je moet de groeten uit raalte hebben

John

Bericht door John » 01 mei 2013 16:54

Als er geleverd wordt, kun je het toch met 2 man van de vrachtwagen tillen.
Zo zwaar zijn die dingen ook niet.

Mocht je nog Engeland rijders zoeken laat het maar weten.
zij maken altijd snel prijs.
wel eerst de afmetingen en gewichten opvragen.

400 pond is volgens mij wel veel.

succes John
Ruska B1 met R25 2,2ltr motor
Ruska B1 met 1600 kevermotor

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 02 mei 2013 09:34

Heb gister eens wat gezocht, en heb gevonden dat:
Als u goederen van buiten de Europese Unie (EU) invoert in Nederland, moet u meestal invoerrechten betalen. Invoerrechten (of douanerechten) zijn belastingen die bij het invoeren van goederen worden geheven. Hoeveel invoerrechten u moet betalen, hangt af van het soort goederen. U hoeft geen invoerrechten te betalen als u goederen vanuit een EU-land invoert in Nederland. Naast invoerrechten betaalt u meestal btw en soms accijns, verbruiksbelasting of andere heffingen. Dit geldt voor goederen van binnen en buiten de EU.
Bron:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... deren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en:
Als een reiziger goederen koopt in een lidstaat van de EU, betaalt hij de in dat land geldende belasting. Hij mag de goederen meenemen naar Nederland en hoeft geen extra Nederlandse belasting meer te betalen.
bron:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... n-goederen" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus met de Duane/belasting heb ik volgens mij niks te doen?

budspencer

Bericht door budspencer » 02 mei 2013 10:23

C.Wisselink schreef:Nou mijn dilemma, Als ik het zelf ga ophalen kost het al gauw 600 a 700 euro. Als ik het Rob Kilham laat opsturen kost het 400 Pond. maar het afleveren gaat een probleem worden, bij mijn garagebox heb ik geen heftruck of overhead kraan om te lossen, dus dan moet er al een kooiaap zijn om te lossen en daarnaast weet ik ook niet wanneer en hoe laat ze komen. Als ik zelf een transport regel kan het volgens jullie nog goedkoper, maar ik denk dat veel transporteurs niet op particulieren zitten te wachten. daarnaast ben ik totaal niet in de logistiek bekent ik heb dus geen wat en hoe het geregeld moet worden. De Duane bijvoorbeeld, het komt uit de UK wat bij de EU hoort dus ik dacht dat ik helemaal niks met de Duane te doen heb maar dat schijnt toch niet zo te zijn, en nu weet ik het ook niet meer. Eerst deze week mijn bestelling maar eens regelen.
Nee heb je niets mee te maken en zeker niet als privé persoon. Binnen de EU geldt tussen alle lidstaten een vrij "vervoer van goederen en personen". Wel dien je dan als prive persoon de Engelse TAX (BTW) betaald te hebben.

Voor bedrijven geldt dat ze het zonder BTW kunnen invoeren maar hier dan later de BTW moeten afdragen.

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 10 mei 2013 15:09

Even een update,

Rob Kilham heeft aangegeven dat als er 3 mensen iets bij hem willen bestellen hij het ook graag komt brengen. Hier vraagt hij dan 500 pond voor, omgerekend is dit een 600 euro.

Er zijn een aantal geinteresseerd in een bestelling, dit is wat ik tot op dit moment heb:

Manx, Paar side pods
Budspencer, onderdelen van Flatlands engineering
Togt, Body
CI, Body
En ik zelf, Body en onderdelen

Ik heb hem een mail gestuurd met de vraag wanneer hij kan leveren, in hij noemde al een keer een week of 6 dus dat zou eind juni zijn, maar ik hoor het wel.

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 10 mei 2013 20:26

Update,

Levering zal dan eind Juli zijn.
En er is ook nog een belg die wil bestellen.
Aan die 3 body's komen zal dus geen probleem zijn.

van mij mag, en wellicht is het handig om iets eerder te leveren in verband met de vakantie plannen van iedereen?

Bestellingen gaan direct via Rob Kilham, Ik wil de transport kosten wel organiseren.
Hier kreeg ik ook al een goeie vraag over, hoe dit te verdelen?
Ik stel voor dit evenredig over de kosten van de bestellingen te verdelen.
Mocht je een ander idéé hebben hoor ik het graag.

togt
Site Admin

Bericht door togt » 11 mei 2013 12:34

Kijk, dat is weer een maandje respijt. Ik heb al het een en ander afgestemd met Rob, ik vind de Prowler nog steeds mooi maar ik besef me dat ik geen keus heb. Het wordt de Bounty Hunter.
Inclusief Side pods, backseat cover, dashboard en prowler raam.
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

911gt2

Bericht door 911gt2 » 03 jun 2013 21:51

Hallo,

Ik ben nieuw hier en druk bezig om me te oriënteren op een buggy body omdat mijn kever het zeg maar niet meer gered heeft. Nou ben ik via een tip van smisse op dit topic gewezen.

Ik vind de engelse bodies nét iets mooier dan de NL'se, al is het moeilijk verschillen te vinden voor een leek :lol:

Anyway, ik kan wellicht van assistentie zijn. Mijn broer woont in Windsor. En ik ben regelmatig in de UK. Wellicht is er als er meerdere mensen tegelijkertijd een body bestellen met een busje en een aanhanger wat te regelen om de bodies goedkoop hier te krijgen.

Maar ik heb de body op zijn vroegst pas in de winter nodig gok ik :roll:

smisse

Bericht door smisse » 05 jun 2013 15:25

Hey,

Welkom op buggyvrienden :)
Heb zelf (nog) geen body nodig maar succes alvast!

gr,
Dries

togt
Site Admin

Bericht door togt » 26 jun 2013 14:46

He guys. Mocht hier nog actie worden genomen. Ik doe graag mee

911gt2

Bericht door 911gt2 » 26 jun 2013 16:33

Het is momenteel zo. Mijn broer moet binnenkort in een lege bus (opel Movano) deze kant (breda) op laten rijden om goederen op te halen. Er is daarvoor nog geen concrete datum maar ik heb al 1 gegadigde om buiten mijn body een extra body mee te nemen. Ik verwacht niet dat er 3 in passen? Geen idee hoe Rob ze inpakt?

togt
Site Admin

Bericht door togt » 26 jun 2013 23:22

Ik doe mee. Stapelmogelijkheden zijn er bij zelfde type bodies (had ik foto's van gezien, ik weet niet meer waar). Bounty hunter is redelijk plat . .

togt
Site Admin

Bericht door togt » 27 jun 2013 06:57

He 911gt2, volgens mij is rob best even bezig met het maken van die bodies. Wat is binnenkort ?

911gt2

Bericht door 911gt2 » 27 jun 2013 21:05

Ik heb geen concrete data omdat ik niet weet wanneer rob de kleurensamples nou eindelijk eens hier heeft. Ik ben niet heel erg te spreken over zijn communicatieve vaardigheden :?

Plaats reactie