[Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Brandstof in watertank gaat niet goed!
Zoek voor een tank eens bij brandstoftanks voor boten
bv
http://www.bootland.nl/brandstof-watertankzender.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vanrijwatersport.nl/index.ph ... 62&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek voor een tank eens bij brandstoftanks voor boten
bv
http://www.bootland.nl/brandstof-watertankzender.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vanrijwatersport.nl/index.ph ... 62&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
ik vind een 60 liter tank ook wel erg groot voor een buggy,wordt ook veel gewicht als die vol zit
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen


- harm en ineke en maik
- Rit organisator
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 dec 2006 22:55
- Locatie: buurse
Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
hallo,
ik heb zelf ook een 60ltr tank. de staat op de plek van de achterbank. de is gemaakt van rvs met uitloop aan de onderkant.
met kunststof tanks ben je gevoeliger voor algen.
kijk ook eens bij biesheuvel autosport daar hebben ze een mooie rondebuis tank van alu.
gr harm
ik heb zelf ook een 60ltr tank. de staat op de plek van de achterbank. de is gemaakt van rvs met uitloop aan de onderkant.
met kunststof tanks ben je gevoeliger voor algen.
kijk ook eens bij biesheuvel autosport daar hebben ze een mooie rondebuis tank van alu.
gr harm

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Brandstof algen komen vooral bij transparante tanks voor...

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Inhoud is nog nader te bepalen maarcwat is het probleem met kunstof rj

- harm en ineke en maik
- Rit organisator
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 dec 2006 22:55
- Locatie: buurse
Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
ik had geen transparante tanks onder de vrachtwagen en toch algen.....oorzaak nieuwe brandstof soorten en wel met (bio)ethanol.
feit is dat het alg beter in kunstof gedeid als in alu of rvs..
maar dat is praktijk hoe het in theorie zit ........net zo denk van daar voorkeur voor alu/rvs
gr harm
feit is dat het alg beter in kunstof gedeid als in alu of rvs..
maar dat is praktijk hoe het in theorie zit ........net zo denk van daar voorkeur voor alu/rvs
gr harm

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw

Vandaag cater ingekort ik heb er niet voor gekozen om het te verbreden want ik plaats ook een olie koelertje

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Ik heb geen probleem met en kunststof tank!!!stefan schreef:Inhoud is nog nader te bepalen maarcwat is het probleem met kunstof rj
Heb er zelf ook naar gekeken maar omdat ik nog en kevertank had liggen heb ik die gebruikt.. Maar volgend project komt zeker een kunststof tank in.
Probleem met zo maar een (water)tank te gebruiken is dat veel kunststoffen niet tegen benzine kunnen..
Maar als je een kunststof brandstof tank gebruikt dan zie ik geen probleem.. veel moderne auto's hebben tegenwoordig ook een kunststof tank!
Brandstof-alg kan ontstaan als de tank niet licht dicht is.. dus de witte (water)tanks,
of als er vaker water bij de brandstof komt (condens) en de brandstof lang in de tank zit (weinig gereden wordt)
Maar dit verschijnsel treed eigenlijk bijna alleen bij diesel op.. veel minder bij benzine.

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
nog even stukje over op gezocht..
Momenteel zijn er veel problemen met bacterie en algen groei in de brandstoftanks.
Deze problemen gaan dit jaar nog meer voorkomen, omdat de bio toevoeging nu van 5 naar 10% gaat.
Hoe ontstaan de problemen:
De huidige biodiesel brandstof, heeft als eigenschap dat het van nature water absorbeert.
De van oorsprong aanwezige bacteriën in de dieselbrandstof hebben water nodig om in leven te kunnen blijven en zich te vermenigvuldigen.
De commonrail motoren gebruiken een gedeelte van de brandstof om de injectors te koelen. Deze opgewarmde retour diesel brandstof, zal na verloop van tijd de brandstof tank opwarmen.
Dit zijn de ideale omstandigheden voor de bacteriën om zich te vermenigvuldigen, en de voortplantingstijd voor deze bacteriën is dan ook 20 minuten!
Gevolg:
De commonrail motor gebruikt de ingespoten brandstof om de zuigers te koelen.
Indien de bacteriën de injector bereiken, zal de injector een afwijkend nevel patroon geven, en de zuiger hierdoor minder of niet koelen.
Hierdoor kan injector en zuiger schade ontstaan zoals een gebroken zuiger of zelfs een zuiger met een gat kan voorkomen. Het minst erge en kostbare is een defecte injector, welke al een behoorlijk bedrag kost !
De oplossing:
Chemische behandeling: dit werkt maar tijdelijk. Het is net een aspirientje bij een gebroken been: de pijn is even weg maar de oorzaak is niet genezen. In de dieselbrandstof leven circa 200 soorten bacteriën. De chemische behandeling doodt slechts 25 – 50% van alle bacteriën. De soorten welke de behandeling overleven, zijn nu resistent geworden voor dit middel, waarna een 2e behandeling nog minder zal werken !
Opvangen van de bacteriën en verontreinigingen:
zoek anders zelf maar eens op geen bacterie in je tank

Momenteel zijn er veel problemen met bacterie en algen groei in de brandstoftanks.
Deze problemen gaan dit jaar nog meer voorkomen, omdat de bio toevoeging nu van 5 naar 10% gaat.
Hoe ontstaan de problemen:
De huidige biodiesel brandstof, heeft als eigenschap dat het van nature water absorbeert.
De van oorsprong aanwezige bacteriën in de dieselbrandstof hebben water nodig om in leven te kunnen blijven en zich te vermenigvuldigen.
De commonrail motoren gebruiken een gedeelte van de brandstof om de injectors te koelen. Deze opgewarmde retour diesel brandstof, zal na verloop van tijd de brandstof tank opwarmen.
Dit zijn de ideale omstandigheden voor de bacteriën om zich te vermenigvuldigen, en de voortplantingstijd voor deze bacteriën is dan ook 20 minuten!
Gevolg:
De commonrail motor gebruikt de ingespoten brandstof om de zuigers te koelen.
Indien de bacteriën de injector bereiken, zal de injector een afwijkend nevel patroon geven, en de zuiger hierdoor minder of niet koelen.
Hierdoor kan injector en zuiger schade ontstaan zoals een gebroken zuiger of zelfs een zuiger met een gat kan voorkomen. Het minst erge en kostbare is een defecte injector, welke al een behoorlijk bedrag kost !
De oplossing:
Chemische behandeling: dit werkt maar tijdelijk. Het is net een aspirientje bij een gebroken been: de pijn is even weg maar de oorzaak is niet genezen. In de dieselbrandstof leven circa 200 soorten bacteriën. De chemische behandeling doodt slechts 25 – 50% van alle bacteriën. De soorten welke de behandeling overleven, zijn nu resistent geworden voor dit middel, waarna een 2e behandeling nog minder zal werken !
Opvangen van de bacteriën en verontreinigingen:
zoek anders zelf maar eens op geen bacterie in je tank

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Aha en daarom moet dit forum blijven bestaan, informatie uitwisselen. ?.. heeft iemand ooit een vraag over thanatopraxie kan deze aan mij gesteld worden. Stel ik aan jullie vragen voor de buggy.
ik wist niet dat bepaalde tanks niet tegen brandstof konden. Misschien de kever tank wel verplaatsen naar achteren eerst de neus er maar eens af en kijken.
Fijn weekend. Groeten stefan
ik wist niet dat bepaalde tanks niet tegen brandstof konden. Misschien de kever tank wel verplaatsen naar achteren eerst de neus er maar eens af en kijken.
Fijn weekend. Groeten stefan

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Leuk aan geboden Stefan
Maar helaas denk ik geen gebruik van je aanbod te gaan maken!
Niet omdat ik het niets vind maar tegenover mijn garage zit http://deoverledenenzorg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; met zijn opslag.
Heb veel contact met hem en heb ik er nog vragen over dan stel ik die wel aan hem.
Mooi beroep als je er tegen kan
Ken je overigens deze auto?



Maar helaas denk ik geen gebruik van je aanbod te gaan maken!
Niet omdat ik het niets vind maar tegenover mijn garage zit http://deoverledenenzorg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; met zijn opslag.
Heb veel contact met hem en heb ik er nog vragen over dan stel ik die wel aan hem.
Mooi beroep als je er tegen kan

Ken je overigens deze auto?


Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Hehe ger
ja auto ken ik heeft een tijd terug een lid van een motor club weg gebracht.
ik heb een heel mooi beroep thanatopraxie is er een onderdeel van,
ja auto ken ik heeft een tijd terug een lid van een motor club weg gebracht.
ik heb een heel mooi beroep thanatopraxie is er een onderdeel van,

Re: [Stefan & Louise] Nieuwe Hot Rod Sportscar opbouw
Gaaf die bak van die kennis
En dat je en mooi beroep hebt.. Als jij dat vind is het goed..
vind het mooi dat er mensen zijn die dit graag doen..maar voor mij is het niets
maar dat heeft niets met de doden te maken.. maar ik zou ook nite op en kantoor of aan aan productie lijn moeten werken!!

En dat je en mooi beroep hebt.. Als jij dat vind is het goed..
vind het mooi dat er mensen zijn die dit graag doen..maar voor mij is het niets

maar dat heeft niets met de doden te maken.. maar ik zou ook nite op en kantoor of aan aan productie lijn moeten werken!!
