Vorige week hebben we een vw buggy aangeschaft uit 1968. Deze blijkt hoogswaarschijnlijk vanuit Zweden te zijn geimporteerd.
Volgens de rdw site moet hier een 1500cc blok inliggen á 44pk. ( ik betwijfel dit).
Wat is de bedoeling?
De buggy gaat volgend jaar met zeetransport richting Bonaire. Op dit moment word daar de vakantie woning gebouwd en zochten wij naar een voertuig om ons daar te verplaatsen.
Waarom de buggy?
Veel polyester dus weinig ruimte voor roest

Cabrio en makkelijk de duikflessen etc te vervoeren.
Wat moet er gebeuren?
Remmen vervangen/schoonmaken (links achter remcilinder is lek)
Ontsteking afstellen (knalt erg in de uitlaat)
Startknop inbouwen (contactslot is kapot)
Koppeling afstellen (pakt erg laat op)
Dempers in de uitlaat (maakt nu veelte veel geluid)
Bougies vervangen
Olie verversen
Remvloeistof verversen
Remmen:
Ik wil als eerste de remmen aanpakken. Nu zat ik te kijken naar een nieuwe wielremcilinder voor de buggy. Alleen merk ik dat er meerdere types in omloop is. Met name in verschil van diameter.
Hebben jullie een idee welke ik moet hebben?

Koppeling:
Is het bij een buggy normaal dat de pedalen erg hoog zit en dat de koppeling laat op pakt? Is deze te stellen of niet? En is het ook normaal dat de versnellingspook niet automatisch naar het midden gaat als je hem in zijn vrij zet? Nu is het zo als ik de pook in zijn vrij naar links zet dat die daar blijft staan. Het vervelende is dan dat je zit te zoeken waar de versnellingen zit.
Zo ik heb dus genoeg te doen!
Nu een paar foto's :

