[J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2332
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door scrapheap » 17 mei 2018 23:23

Dit is ook nog een mogelijkheid om ruimte voor je stoelen te maken..

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
J3NS
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2016 15:02
Locatie: Sassenheim

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door J3NS » 19 mei 2018 12:40

scrapheap schreef:Dit is ook nog een mogelijkheid om ruimte voor je stoelen te maken..

Afbeelding
Dat is idd ook een optie, maar haal je dan niet heel veel sterke weg uit het chassic?
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 1991
Lid geworden op: 01 jan 2010 12:09

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door Wim » 19 mei 2018 19:54

Nope, dit is gewoon een dubbelzijdige naar binnen gekeerde hoek verbinding . Gelijk aan sterkte als gewoon de ronde tunnel.
Mits die spanningsvrij gelast is, dwz aan alle zijden moet die op de een of andere manier goed zijn in geklemd.
Zo niet krijg je rare kronkels in je tunnel :mrgreen:

Gebruikersavatar
makkie
Berichten: 2069
Lid geworden op: 18 mar 2009 21:53
Locatie: meppel

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door makkie » 20 mei 2018 08:41

ik ben geen expert in krachten berekening maar mijn idee en gevoel is dat de tunnel zeker zijn kracht verliest als je deze zo gaat verzagen
ik zou dat nooit doen,alleen de midden tunnel is het gene dat enige sterkte geeft aan onze buggy en een beetje van de toegevoegde kokers aan de bodem randen,misschien als je een goed gebouwde kooi maakt heb je daar nog steun van maar het orginele ontwerp zo open zagen...nee
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 1991
Lid geworden op: 01 jan 2010 12:09

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door Wim » 20 mei 2018 12:27

Mark jij hebt zeker een punt.
Maar als je kijkt zie je dat de tunnel is open gezaagd/geslepen.
Verticaal, horizontaal is hij aan beide zijden vlak geslagen en toen omgezet naar onderen.
In de lengte van de tunnel zit geen zaag snede.
De rest word afgelast.

Jij rijd toch in een ingekorte Buggy rond? Die zijn totaal uit elkaar geweest en versprongen weer in elkaar gelast.
Dat doet ook vast wel wat met de originele stekte.

Denk dat het wel mee valt met deze verbinding, het ziet er gewoon vreemd uit die versmalling in de tunnel.

Gebruikersavatar
J3NS
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2016 15:02
Locatie: Sassenheim

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door J3NS » 20 mei 2018 18:54

Toch maar besloten de tunnel achter met rust te laten.

Maar aan de voorkant in de sluiptol erin gezet!!AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En de snoeppot is ook weer aangevuld!
Afbeelding

En gelukkig blijft het in de pot hangen...
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2332
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door scrapheap » 21 mei 2018 23:56

makkie schreef:
20 mei 2018 08:41
ik ben geen expert in krachten berekening maar mijn idee en gevoel is dat de tunnel zeker zijn kracht verliest als je deze zo gaat verzagen
ik zou dat nooit doen,alleen de midden tunnel is het gene dat enige sterkte geeft aan onze buggy en een beetje van de toegevoegde kokers aan de bodem randen,misschien als je een goed gebouwde kooi maakt heb je daar nog steun van maar het orginele ontwerp zo open zagen...nee
Is ook wel iets meer aan de bodem van deze buggy gebeurd!
http://buggyboys.be/forum/viewtopic.php ... sc&start=0

Maar zou ook zonder al deze aanpassingen deze aanpassing in combinatie met en verstevigde bodemplaatrand durven uitvoeren..
Of zoals de RDW altijd zegt... Als het maar deugdelijk gebeurd!! oordeel keurmeester 8)
En buggy is zo goedgekeurd!! Dus zal wel goed zijn {-06
Afbeelding

Gebruikersavatar
J3NS
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2016 15:02
Locatie: Sassenheim

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door J3NS » 22 mei 2018 07:30

Ik heb geen inlog gegevens dus kan helaas het topic niet zien...
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Gebruikersavatar
J3NS
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2016 15:02
Locatie: Sassenheim

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door J3NS » 28 mei 2018 10:01

Beste buggyvrienden,

Zet maar een flink bak koffie want dit word een lange!
Eindelijk weer is een grote update!

De week begon maandag met een bezoek aan de kever zaak voor een flink doos vol onderdelen.
Ofte wel het spaarvarken moest flink op dieet...
Omdat ik toch al een eind in de richting van Rotterdam was ben ik gelijk bij 2 inmiddels goede kennissen langs gegaan in Krimpen aan de Lek. (De ene heeft 4 buggy's de ander 2)
Uiteraard veel te kort tijd en te veel te ouwe hoeren, want smiddags moest er weer gewerkt worden...

Savonds mn onderstel in de mn moeders auto gelegd (ja echt dat past!) en dinsdag avond in de spits naar Siert gebracht om de IRS scharnierpunten in te laten lassen
Afbeelding
Hier het bewijs!
Donderdag eind van de middag kon ik hem alweer ophalen!
De zelfde avond bij mn lasser afgegooid en gelijk het las plan besproken.

Vrijdag heb ik een snipperdag genomen van school, want ik moest naar de tandarts, niet onder school tijd maar dat hoeven ze niet te weten...
Smiddags om 3 uur ging het las feest van start!
Eerst het gat voor de pedalen montage verplaatst en nieuwe voorvoerleidingen gelegd.
Daarna na een hoop passen, meten nbog is passen meten een plaat gemaakt om het geheel dicht te maken!Afbeelding

Daarna de overdreven grote dikke kokkers op maat gemaakt en de bodemplaat afgetekend en lassen maar!Afbeelding

Na nog veel meer slijpen, lassen en slijpen en lassen en nog meer slijpen en lassen krijg je uit eindelijk een onderstel met bodemplaten!!AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zondag verder gegaan en toen die verdomde scheur nog bij de handrem.... we hebben bestolen er een 2mm plaat er overheen te lassen en hem zo te versterken.
Afbeelding
Zondag dus de laatste dingen afgelast en dus is die KLAAR!!
en het mooiste van alles is dat ik (zoals het ernu naar uitziet) goed in mijn eigen buggy pas!!
Afbeelding

Daarna de bodem opgekeerd en alvast de onderkant dik en de grondverf gespoten.
Vanavond ga ik hem naar mn schuur brengen en de bovenkant in de grondverf spuiten.
Ohja en het kuiltje voor de pedalen maken... oeps vergeten...

Zoo das is weer ff genoeg voor nu...

Gr Jens

Afbeelding
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Gebruikersavatar
manx
Berichten: 1270
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:15
Locatie: Amersfoort - UT (NL)
Contacteer:

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door manx » 29 mei 2018 19:44

Nice Jens, echt nice! Heb alleen nog koffie over... :)

Gebruikersavatar
J3NS
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2016 15:02
Locatie: Sassenheim

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door J3NS » 04 jun 2018 10:57

Dankje! Als je je koffie waard had voor de volgende kan je het nu weer opwarmen!!

Tis (helaas) weer maandag en dat betekent dat het tijd is voor de volgende update.

Na de eerste grondlaag, komt uiteraard een tweede en een derde... en uuhm nee geen vierde...
Het hele onderstel is na de eerste grondlaag in een dezelfde tweede gezet.
De onderkant en alle delen die buiten de body vallen in een 2K grond gedaan, de bodenkant is vervolgens in een 2K lak gezet en ik heb net zolang gespoten tot de bussen leeg waren.
Afbeelding
Afbeelding

Zondag was alles mooi uitgehard (in een schuur met doorzichtig dak word het al gauw 35+ graden).
Afbeelding
Alle las naden afgekit met carrosserie kit.
Met Tectyl ML de tunnel, de hoed en de vorken volgespoten tegen de roest, de kokkers moet nog maar er moeten dan eerst gaten in om de body mee vast te bouten.

Komende week gaat de onderkant in de overschilderbare bodyschutz met daar overheen hamerhite.
De bovenkant gaat alleen in de hamerhite.

En dan hopen dat het noooooit meer roest!

Gr Jens


Ohja en met het opbouwen van de vloer waren we het kuiltje voor de pedalen vergeten... maar met een grote hamer zat die er zo in!!
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Gebruikersavatar
manx
Berichten: 1270
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:15
Locatie: Amersfoort - UT (NL)
Contacteer:

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door manx » 06 jun 2018 18:11

Ha, grondig werk Jens, goed bezig! En dit chassis gaat jou nu makkelijk overleven... :wink:

Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2332
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door scrapheap » 06 jun 2018 18:27

Zo ben ik even paar dagen wat minder actief geweest hier lees ik je voorderingen!
Bent goed bezig geweest {-06
Alleen dat Hameritte gebruik snap ik niet.
Heeft totaal geen toegevoegde waarde meer voor bescherming als het zelfs niet juist tegen gaat werken.
Hameritte gebruik je bij voor keur op licht aan geroest kaal metaal!!
Dan heeft het de beste hechting.
Ook reageerd het met heel veel andere lakken en beschermlagen.
Hameritte vormt een harde krasvaste laklaag en die wil je gaan aanbrengen op een bodyshuts laag. Die is veerkrachtig wat dan weer scheuren in die Hameritte gaat geven.
Dan trekt er vocht onder...... enzenz

Als je al RX lak als grondlak hebt gebruikt zou ik het ook met RX aflakken..
Verder alleen maar {-07

Ps heb je ook die deuken in de versnellingsbak vork er al in zitten!
Kon ik op de foto zo niet zien!
Ik bedoel die waar de homokineten in komen te draaien!
Afbeelding

Gebruikersavatar
J3NS
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2016 15:02
Locatie: Sassenheim

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door J3NS » 06 jun 2018 21:58

Heey Manx, dat is ook zeker de bedoeling! {-42
Niet dat dit werk niet leuk is, maar rijden heeft toch ligt mijn voorkeur... {-16

Ik was zelf ook niet helemaal zeker van de hamerhite, maar een vriend van me die ook mn onderstel gelast heeft en ook andere kever opknapt gebruikt het altijd en vind het goed werken...
Naast de overspuitbare bodyschutz (anti steenslag) heb ik ook nog een pot motip bitummen staan.

Als ik het zo hoor van de hamerhite ga ik denk toch voor de bitummen.
Het blijft voor mij ook maar gissen wat het beste zou zijn, de ene zegt dit de andere weer dat...

morgen weer lekker een dagje vrij dus gaan we uiteraard weer verder!!


ohja en de deuken voor een irs bak zitten er nog niet, maar met een hamer zijn die er snel genoeg....
moet ze eerst aftekenen met de pendelasbak waar ze precies moeten komen.
met een doekje er tussen sta ik de lak er niet vanaf.
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2332
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy

Bericht door scrapheap » 06 jun 2018 23:04

Begrijp Me niet verkeerd Hameritte is best redelijk goed spul!
Heb er ook de body Van mijn blauwe Rail mee gedaan!

Eerst de roze Hameritte grondverf ( heb ik de hele Rail, behalve de aluminium plaatdelen) mee gelakt.
Deze roze Hameritte grondverf is overschildeebaar met andere lakken!

De bodem heb ik daarna in twee lagen gewone Hameritte lak geschildeed. En dit zit er al ruim 15 jaar op.
Alleen bij de in en uitstap is de bodem ondertussen kaal maar die ga ik als ik er weer tijd voor heb weer opnieuw in de lak zetten.
Maar ik heb het wel direct op het kale, aan geroeste metaal aan gebracht!!

Leg ook op de tussen tijden tussen de laklagen!
Of na 4 uur maar binnen 8 uur tweede of derde lak laag aan brengen!
Of minstens twee weken wachten tussen de lagen!!
En Hameritte is (behalve de grondlak) niet overschilderbaar met andere lakken!!
Kwasten zijn reinigbaar met oa remmenreiniger.
Maar zelf draaide ik de kwast/roller in een plastic zakje.
Zo harde ze ook niet uit.
Ook niet na twee weken of wat weken langer.
Afbeelding

Plaats reactie