[J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Een dikke stabilisatorstang aan de voorkant werkt niet echt op een Buggy, mede door het lage gewicht aan de voorzijde. een camberstop aan de achterkant werkt wel, maar je moet 'm wel verlagen voor beter resultaat. Best om aan de achterkant een stabilisatorstang ala 944 te plaatsen.
De vooras steunen onder, of boven en onder werken zeker. Wat je zeker moet doen is het plaatsen van goede schokbrekers, liefst instelbaar en zeker geen gasgevulde.
De vooras steunen onder, of boven en onder werken zeker. Wat je zeker moet doen is het plaatsen van goede schokbrekers, liefst instelbaar en zeker geen gasgevulde.
Let there be Green
Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Helemaal me eens maar ook wat extra gewicht op de vooras doet wonderen!!

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Verlagen is nergens voor nodig, maar achter extra stabilisatie werkt goed.
Voor zijde mag die i.d.d. wel weg.
Zou daarvoor in de plaats een extra as versteviging maken naar de Napoleons hoed. L en R.
Maar dit soort dingen moet je eigenlijk zelf onder vinden, elke buggy gedraagt zich anders.
Als ook zo elke rechtervoet van verschillende bestuurders
Voor zijde mag die i.d.d. wel weg.
Zou daarvoor in de plaats een extra as versteviging maken naar de Napoleons hoed. L en R.
Maar dit soort dingen moet je eigenlijk zelf onder vinden, elke buggy gedraagt zich anders.
Als ook zo elke rechtervoet van verschillende bestuurders

- Leo Hoeben
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 27 dec 2006 18:25
- Locatie: Someren-Eind
- Contacteer:
Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Gewoon laag is ook leuk.
Strak de bochten nemen in de ardennen.
Mvrgr leo
Strak de bochten nemen in de ardennen.
Mvrgr leo
Buggy's have more fun


[J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Bedankt voor jullie reacties!
Waarom zijn gasdempeps (rode koni's) zkr niet goed vergeleken met coilover dempers?
Er ligt al een blok(je) beton voorin...
Ik ben wel van het "sportief rijden.." vamdaar ook de modificaties, maar probeer nooit harder te rijden dan mijn geluks engel kan vliegen....
En ardennen rijden wil ik ook zkr een keer gaan doen!
Ik dacht dat zo'n stabi ala 944 alleen voor irs ophanging was, maar dan ga ik nog internet afstreunen.64 Notch schreef:Best om aan de achterkant een stabilisatorstang ala 944 te plaatsen.
De vooras steunen onder, of boven en onder werken zeker. Wat je zeker moet doen is het plaatsen van goede schokbrekers, liefst instelbaar en zeker geen gasgevulde.
Waarom zijn gasdempeps (rode koni's) zkr niet goed vergeleken met coilover dempers?
Ik wil idd gaan kijken hoe ik wat extra gewicht op de vooras kan leggen.scrapheap schreef:Helemaal me eens maar ook wat extra gewicht op de vooras doet wonderen!!
Er ligt al een blok(je) beton voorin...
Ik wil hem ook zkr niet verlagen omdat ik het bij mijn buggy niet mooi vind en ook nog soms voor de lol een zandbak en grindwegen op wil zoeken. Vooras kan niet verlaagd worden omdat dan de banden de body raken (soms nu ook al).Wim schreef:Verlagen is nergens voor nodig, maar achter extra stabilisatie werkt goed.
Voor zijde mag die i.d.d. wel weg.
Zou daarvoor in de plaats een extra as versteviging maken naar de Napoleons hoed. L en R.
Maar dit soort dingen moet je eigenlijk zelf onder vinden, elke buggy gedraagt zich anders.
Als ook zo elke rechtervoet van verschillende bestuurders
Ik ben wel van het "sportief rijden.." vamdaar ook de modificaties, maar probeer nooit harder te rijden dan mijn geluks engel kan vliegen....
Laag vind ik hij sommige buggy's echt gaaf! Maar de mijn heeft pendelas en dan gaan de wielen lelijk scheef staan en bij mijn type buggy vindt ik dat niet mooi.Leo Hoeben schreef:Gewoon laag is ook leuk.
Strak de bochten nemen in de ardennen.
Mvrgr leo
En ardennen rijden wil ik ook zkr een keer gaan doen!
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)
Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Rode Koni's zijn geen gas dempers maar olie dempers.. dus wel goed. (tenminste dat is wat ik dacht)
Coilover zijn dempers met een extra spiraalveer er omheen.. dus voor een stuggere demping.
Als je de vooras te strak/stug afveer dan verliezen de voorbanden juist grip.
Vergeet niet dat er bijna geen gewicht op de vooras zit..
Je schrijft dat je buggy 650kg weegt.. ga er dan maar vanuit dat er ongeveer 420/450kg van dat gewicht op de achteras ligt er dus maar 200/230 kg op de vooras..
Coilover zijn dempers met een extra spiraalveer er omheen.. dus voor een stuggere demping.
Als je de vooras te strak/stug afveer dan verliezen de voorbanden juist grip.
Vergeet niet dat er bijna geen gewicht op de vooras zit..
Je schrijft dat je buggy 650kg weegt.. ga er dan maar vanuit dat er ongeveer 420/450kg van dat gewicht op de achteras ligt er dus maar 200/230 kg op de vooras..

Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Klopt; ik heb ze ook (zelfs rondom). Ze zijn instelbaar. Niet goedkoop, wel heel goed; vind ik dan...scrapheap schreef:Rode Koni's zijn geen gas dempers maar olie dempers.. dus wel goed. (tenminste dat is wat ik dacht)
(...)


Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Beste Buggyvrienden,
bedankt voor jullie adviezen
ik heb de link die Manx stuurde helemaal doorgelezen en die koni's lijken toch wel goede "schokbrekers"... (zo goed manx
)
het internet afstruinen naar onderdelen is een hele leuke bezigheid, maar je vind ook telkens dingen die je wil hebben... en dan word het een lange verlanglijst
de wensen tot nu toe voor dit jaar:
- dikkere stabi voor (vriend van me heeft er nog een paar liggen dus dan is het t proberen waard)
- camperstop/ sway bar achter (€150)
- boven, onder, links en rechts vooras versteviging (€120)
- rolbeugel (moet uitneembaar zijn)
- pedalen verplaatsen en als het moet koppeling daarvoor opbouwen naar hydraulisch
- onderstel volledig opknappen + behandelen
- koelkappen verven
- spaghetti compatition uitlaat (€190)
- kuipstoelen, het liefst kirkey vintage stoelen met leren inleg + 5 punts gordels (ze zijn echt heel gaaf maar wel iets aan de dure kant($800dollar...)
- koni's (€500)
maar wensen kunnen ook wensen blijven dus de laatste 2 zijn nog niet haalbaar denk ik...
wat ik op marktplaats kan vinden is mooi meegenomen
gr Jens
bedankt voor jullie adviezen

ik heb de link die Manx stuurde helemaal doorgelezen en die koni's lijken toch wel goede "schokbrekers"... (zo goed manx

het internet afstruinen naar onderdelen is een hele leuke bezigheid, maar je vind ook telkens dingen die je wil hebben... en dan word het een lange verlanglijst

de wensen tot nu toe voor dit jaar:
- dikkere stabi voor (vriend van me heeft er nog een paar liggen dus dan is het t proberen waard)
- camperstop/ sway bar achter (€150)
- boven, onder, links en rechts vooras versteviging (€120)
- rolbeugel (moet uitneembaar zijn)
- pedalen verplaatsen en als het moet koppeling daarvoor opbouwen naar hydraulisch
- onderstel volledig opknappen + behandelen
- koelkappen verven
- spaghetti compatition uitlaat (€190)
- kuipstoelen, het liefst kirkey vintage stoelen met leren inleg + 5 punts gordels (ze zijn echt heel gaaf maar wel iets aan de dure kant($800dollar...)
- koni's (€500)
maar wensen kunnen ook wensen blijven dus de laatste 2 zijn nog niet haalbaar denk ik...
wat ik op marktplaats kan vinden is mooi meegenomen
gr Jens
Laatst gewijzigd door J3NS op 29 dec 2017 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)
Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Ha Jens, mooie lijst! Wordt een kwestie van prioritering vrees ik...J3NS schreef:Beste Buggyvrienden,
bedankt voor jullie adviezen![]()
ik heb de link die Manx stuurde helemaal doorgelezen en die koni's lijken toch wel goede veren...
(...)
Enne... voor de goede orde, die Koni's zijn geen veren maar schokbrekers...

Keep up the good work; je buggy is het waard!
Grtz. Henny
[J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Bij deze al de eerste update op het project
Deze week zoveel mogelijk dingen tussen de body en het onderstel los gehaald en als het goed is gaat morgen de scheiding plaats vinden.
Via scraphead de tip gekregen dat Nortch een setje rode koni's te koop had.
Vandaag het late kerst kadeautje binnen gekregen!
Ben erg nenieuwd hoe het zal gaan rijden, nu nog op zoek naar achter schokbrekers of nieuwe kopen.
Gr Jens

Deze week zoveel mogelijk dingen tussen de body en het onderstel los gehaald en als het goed is gaat morgen de scheiding plaats vinden.
Via scraphead de tip gekregen dat Nortch een setje rode koni's te koop had.
Vandaag het late kerst kadeautje binnen gekregen!
Ben erg nenieuwd hoe het zal gaan rijden, nu nog op zoek naar achter schokbrekers of nieuwe kopen.
Gr Jens

CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)
Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Goed om te lezen dat ze heel zijn aangekomen.
Ik heb ze bij mijzelf op 1/4 van het instelbereik staan (voorkant) en 3/4 aan de achterzijde.
Ik heb ze bij mijzelf op 1/4 van het instelbereik staan (voorkant) en 3/4 aan de achterzijde.
Let there be Green
Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Ik heb exact dezelfde instelling en deze bevalt mij zeer goed!64 Notch schreef:(...) Ik heb ze bij mijzelf op 1/4 van het instelbereik staan (voorkant) en 3/4 aan de achterzijde.
[J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
Bedankt voor de info, en goed dat je het hier beschrijft, als ik het had moeten onthouden...manx schreef:Ik heb exact dezelfde instelling en deze bevalt mij zeer goed!64 Notch schreef:(...) Ik heb ze bij mijzelf op 1/4 van het instelbereik staan (voorkant) en 3/4 aan de achterzijde.
Vandaag helaas niet de buggy eraf gekregen, er zaten meer bouten in dan ik dacht... en natuurlijk allemaal vast gerot!
Ik heb ze op 2 na allemaal met de slijptol moeten bewerken voordat er beweging in kwam, gelukkig waren we met zn 2e, want in en onder de buggy liggen is toch lastig
Moet er nog 6 los maken op plekken waar ik met de slijptol niet bij kan...
De bodem is toch wel rotter dat ik had verwacht, waar de plaat en de tunnel in elkaar overlopen kon ik zo naar binnen prikken...

CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)
Re: [J3NS] MIJN BUGGY!: The Dirty Buggy
zoals je het nu aan gaat pakken komt het goed hoeft het maar 1x,dan is het vele werk toch goed besteed
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

