[Togt] Bounty Hunter

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Hans

Re: [Togt] Bounty Hunter

Bericht door Hans » 04 mei 2012 17:51

Manx dit is een IRS versn.bak 8:31 lange bak dus van 22-10- 1974
Gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

makkie

Bericht door makkie » 04 mei 2012 19:50

klopt helemaal hans...nu even over de remmen....trommel remmen werken beter omdat ze veel meer rem oppervlak hebben...en zeker de types met bredere remvoering,voor 1968 en van de type 3

voordeel van de remschijven dat ze als je erg hard rijdt en veel moet remmen de schijven een betere koeling hebben,en ze remmen vaker recht dan scheef tov trommelremmen.
ik heb voor trommels gekozen ondanks ik wel schijfremsets heb liggen
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

togt
Site Admin

Bericht door togt » 04 mei 2012 22:25

Hehehe, goede antwoord gegeven Hans, maar denk dat Manx het anders bedoelde!

Ondertussen ben ik EIGENAAR van een prachtig ingekort chassis met IRS. (Kenteken NL-75-VS IS compleet roestvrij, en heb ERG VEEL extras erbij gekregen, waarvan ik van de helft niet weet waar het voor is. Er hangen al vignetjes van RDW aan . . ga het chassis netjes (laten) maken en laten schoperen/spuiten.

Ook 2 sets spindels bij de IRS draagarmen, een set voor schijfremmen en een set voor trommelremmen. Ook allerlei aandrijf-assen etc erbij gekregen.

Tijd om te 'DOEN' zoals Makkie zegt.

Zit er een vaardig lasser in de buurt van Amersfoort, die me kan helpen om de lelijke lasjes weg te halen?
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

Karlie
Contacteer:

Bericht door Karlie » 04 mei 2012 22:41

Lasser in amersfoort.

http://Www.lasklus.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Eenmansbedrijfje. Is mobiel. Hij heeft paar jaar geleden ook mijn chassis helpen verstevigen. Is niet duur. Bekijk zijn site maar eens. Heeft ook al een paar keer een keverchassis ingekort. Beter is natuurlijk een buggyvriend die het even voor je kan doen. Ikke helaas niet.

Succes

togt
Site Admin

Bericht door togt » 04 mei 2012 22:50

Karlie schreef:Lasser in amersfoort.

http://Www.lasklus.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Eenmansbedrijfje. Is mobiel. Hij heeft paar jaar geleden ook mijn chassis helpen verstevigen. Is niet duur. Bekijk zijn site maar eens. Heeft ook al een paar keer een keverchassis ingekort. Beter is natuurlijk een buggyvriend die het even voor je kan doen. Ikke helaas niet.

Succes
Ja, die had ik al eens benaderd met de vraag hoe duur het inkorten van een keverchassis is. 570EUR excl, en dan moet ik hem kaal maken.

Karlie
Contacteer:

Bericht door Karlie » 05 mei 2012 09:18

Dan is ie er niet goedkoper op geworden. Toen hij bij mij aan het werk is geweest was hij net voor zichzelf begonnen. Zeker genoeg werk op dit moment om dit soort prijzen te vragen.

Heb je overigens nog onderdelen nodig voor je chassis? Ik ben mijn project aan het afronden en heb een paar dingetjes over. Misschien net iets wat je kan gebruiken.

Groeten,

Karl

togt
Site Admin

Bericht door togt » 05 mei 2012 13:50

Dank Karlie, maar weet niet eens welke onderdelen al wel heb ;) Ik ga na maandag eens op onderzoek wat ik nog nodig heb. Heb je een BE rijbewijs toevallig?

togt
Site Admin

Bericht door togt » 09 mei 2012 21:02

Hi Gert, ik heb hem inderdaad gevolgd op Samba, gaaf dat ie nog actief is!

Ik heb trouwens mijn buurman (40+ jaar metaalbewerking) mijn chassis laten zien, hij vond hem netjes, en heeft contacten in Nijkerk bij Gerritsen, waar ze metaliseren en ook moffelen.

Weet iemand wat het beste is om te doen met het chassis om die voor eeuwig goed te houden? Ik lees over allerlei epoxy etc etc, iemand tips?

scrapheap

Bericht door scrapheap » 11 mei 2012 19:54

togt schreef:Hi Gert, ik heb hem inderdaad gevolgd op Samba, gaaf dat ie nog actief is!

Ik heb trouwens mijn buurman (40+ jaar metaalbewerking) mijn chassis laten zien, hij vond hem netjes, en heeft contacten in Nijkerk bij Gerritsen, waar ze metaliseren en ook moffelen.

Weet iemand wat het beste is om te doen met het chassis om die voor eeuwig goed te houden? Ik lees over allerlei epoxy etc etc, iemand tips?

Dan moet je hem laten totaal schoon laten maken.. Ook in de tunnel en napolionshoed en daarna in dompelbaden laten behandelen tegen roest..
En als laatste Binnen tegen de muur hangen.. Dan roest hij nooit meer.

Maar als je hem als bodem onder een buggy wil gaan gebruiken dan goed laten stalen en in de epoxy laten zetten.. Dan allen naden afdichten mbv een goede strijkkit en daarna aflakken..
Om het helemaal goed te doen eerst de bodemplaten, napolionshoed en onderplaat van de chassiskop verwijderen en daarna inkorten..
Dan laten stralen en in een beschermlak laten zetten..
Dan Nieuwe napolionshoed en onderplaat chassiskop en bodemplaten in lassen..
Dan opnieuwe stalen en gelijk in de epoxy zetten..
Naden afdichten met strijkkit in dan met een goede lak aflakken..
En daarna de onderkant in een dunne laag antie steenslag.

Daana alle hole delen met een goede bescherming inspuiten. Voorkeur afgewerkte olie!!! slecht voor het milieu maar nog altijd een hele goede roest preventie..

Gewoon laten stralen en daarna vlamverzinken (scoperen) kan ook. Alleen dan bereik je niet de roest die al tussen de lassen van bv de napolionshoed en bodemplaten tov de tunnel zit. En die roest gaat gewoon door.. Zal dan een aantal jaar niet zichtbaar zijn maar dan komt het ineens heel ergsnel terug.
Nadeel van scopene is ook dat het een slechte dekking geeft op scherpe randen van plaatwerk.

Poedercoaten raad ik altijd af voor een bodem..

Ziet er erg mooi uit en is onderhoudsvrij zeggen ze..
Maar als het beschadigd raakt door bv steenslag of drempels kan je het eigenlijk niet goed bijwerken..

En als je het niet optijd zie dat er een beschadiging is (hoe klein dan ook dan kan er vocht onderkomen..
En dat vocht gaat er steeds verder onder door en op een gegeven moment komt de poedercoating in eens met vellen tegelijk los.. En je kan door deze coating niet zien of er iets niet lekker gaat onder de lak..
Dus coating blijft mooi en daar onder lost onzichtbaar het metaal op.. Tot het moment dat je ineens een gat in de coating hebt en het wel heel erg veel groter blijkt te zijn dan jij verwacht had..

Dit laatste kan overigens ook gebeuren al je een erg dikke laag antie steenslag aanbrengt..
Afbeelding

John

Bericht door John » 11 mei 2012 23:50

Mooi geschreven
Ik heb mijn onderstel uit elkaar gehaald en doorgeslepen om in te korten.
Toen laten stralen.
Delen aan elkaar gelast.
binnenzijde behandeld met corroles en een 1 componentenlak
buitenzijden toen deze helemaal klaar was licht laten stralen en scooperen, grondlak en afgelakt met een 1 componentenlak
voor het aflakken de open naden dicht laten kitten met de kit zoals RobertJan omschreef.
Vond 1 componenten beter.
Als hier een steen tegen aan ketst deukt de lak in en veert terug. 2 componenten is harder en zal stuk springen.
Hopen er het beste van
Over 10 jaar spreken we elkaar weer.

succes met je keuze

John
Ruska B1 met R25 2,2ltr motor
Ruska B1 met 1600 kevermotor

Sjees

Bericht door Sjees » 12 mei 2012 14:06

gerrits coatings prachtig bedrijf ,

heb er al veel gedaan van velgen rolbeugels,veerplaten en wat al niet meer.

maar een bodemplaat sluit ik me aan bij geen handige keuze ivm torsie werking,barsten,steenslag.
weet niet wat ze er bij gerritsen over vertellen en of het vaker is gedaan met keveronderstellen ?

verder klinkt het verhaal van scrapheap goed.

succes met deze wetenschappen

ps ,de veerplaten houden zich overgins wel goed ,ondanks bewegen,maar zijn natuurlijk stuk kleiner.
Afbeelding

togt
Site Admin

Bericht door togt » 14 mei 2012 19:11

Goed, weekje verder, ik heb toch de eerdergenoemde chassis gekocht!
- Goed chassis (compleet met papieren (op dit moment geschorst), geheel gerestaureerd. Onder andere voorzien van nieuwe bodemplaten
- verlaagde spindels,
- verbrede stalen velgen met brede nieuwe banden (voor 205 achter 225).
- Nieuwe stabilisatorstangen
- nieuwe schokdempers etc
- incl. goede versnellingsbak (ook AB)
- 1300 AB motor die is voorzien van nieuwe beplating, nieuwe monza uitlaat (zit wat vliegroest op) nieuwe bougie's, kabels, etc
Kenteken staat op mijn naam, chassis is vanaf dit moment te koop. (1975 onverkort, netjes schoongemaakt)

togt
Site Admin

Bericht door togt » 14 mei 2012 20:32

Zodra ik het chassis thuis heb doe ik dat!

Bovi

Bericht door Bovi » 14 mei 2012 20:52

Mooi man Togt, fieliesieteert met je aankoop.
Wel je hebt nog un halve week......... {-06
wie goed doet die goed ontmoet

C.Wisselink

Bericht door C.Wisselink » 16 mei 2012 12:59

Het gaat lekker met jou Togt, en van harte met je aankoop.

Even een poosje wat minder actief op internet en je hebt gelijk van alles gemist.

Ik vroeg me af of je al een body had besteld, Ik weet inmiddels wat ik zelf wil en je gaf aan dat Rob Kilham zijn prijzen aanpast als je een grotere bestelling doet.

Zo als ik al zij, om mijn budget te sparen wou ik niet naar Engeland om te bestellen maar het via de mail te doen, Na alle goeie ervaringen van diverse mensen dor de jaren durf ik dat wel aan.
Maar als we met meerdere gaan vallen de kosten misschien ook nog wel mee.

Plaats reactie