Pagina 4 van 7

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 02 jul 2012 23:53
door budspencer
togt schreef:Misschien die Tristan vragen of ie mee wil doen aan de gezamelijke actie?
Nee, hij heeft nu nog 3 body's liggen, dus die gaat voorlopig niet meer.

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 08 okt 2012 16:01
door C.Wisselink
Na een hele lange (maar mooie zomer) van geen tijd ben ik weer aan de slag gegaan.
Ik had al wel diverse ''handleidingen'' gevonden voor het inkorten, maar van Budspencer een hele duidelijk handleiding gekregen, Mijn dank is groot! afgelopen weekend het projekt weer opgepakt.

Nieuwe deadline komend voorjaar klaar!!!
Wanneer is de eerste rit?

Afbeelding

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 08 okt 2012 18:25
door budspencer
Top man, lekker gevoel he om de zaag erin te zetten. Wel goede referentie punten opmeten van je chassis en ook kruislings over je body heen om te blijven controleren of het haaks is allemaal.

Voor de rest gewoon goed nadenken voordat je de zaag zet en aan de juiste kant van het plakband zagen {-40

De handrem buisjes komen niet stijf tegen de bovenkant van de tunnel maar er net een CM onder. Dit kun je zien in de tunnel net onder de handrembeugel. Daar zit nog een beugeltje waar ze op moeten komen.

Veel suc6.

PS. Meet ook de afstand van je schakelpook tot je bak. Dit wordt weer handig als je de schakelstang moet inkorten. Want je zaagt 36,5 cm weg, maar na het lassen zul je merken dat er toch weer een kleine afwijking komt en dat kun je dan makkelijker compenseren. Originele afstand minus werkelijke afstand = wat je moet inkorten op de schakelstang.

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 08 okt 2012 18:41
door C.Wisselink
Ik kwam inderdaad even aan het kijken met die buisjes, ook nog geen idéé hoe ik dat ga doen...

Ik heb als referentie een heel klein stukje plat op de achter kant van de tunnel vast gezet, van de handrem beugel naar dit plat is (nu nog) exact 50 Cm.

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 08 okt 2012 18:49
door budspencer
C.Wisselink schreef:Ik kwam inderdaad even aan het kijken met die buisjes, ook nog geen idéé hoe ik dat ga doen...

Ik heb als referentie een heel klein stukje plat op de achter kant van de tunnel vast gezet, van de handrem beugel naar dit plat is (nu nog) exact 50 Cm.
Als je de handrembuisjes aan de voorkant gelijk afzaagt met je zaagsnede van de tunnel en dan die paar CM buis in de tunnel tot je handrem eruit slopen. De buis aan de achterkant laat je dan langer dan de achterste zaagsnede. En wel netzo lang als de buisjes die je gesloopt hebt. Dan een kwestie van buigen en passen. Als je de boel dan weer in elkaar schuift valt de overlengte van het achtste deel op zijn plek bij de voorkant.

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 08 okt 2012 20:00
door C.Wisselink
kijk daar heb je nog eens wat aan...

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 15 okt 2012 13:03
door C.Wisselink
na een druk weekend gelukkig nog we wat aan de buggy in spe kunnen doen.


Afbeelding

De brandstofleiding zit van oorsprong door de tunnel, hoe is deze het beste te vervangen?
Er doorheen krijgen lukt nog wel, maar het vast zetten in de tunnel lijkt mij verdomt lastig.
Nu kan ik er nog redelijk makkelijk bij.
Tevens zat ik te denken dat het mooi zou zijn dat ik de remleiding en evt een 13 x 0,75mm2 ook door de tunnel kan voeren, als je toch bezig bent, maar mag dit?

Wie heeft hier ervaring mee en evt. nog wat tips?

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 15 okt 2012 13:37
door budspencer
C.Wisselink schreef:na een druk weekend gelukkig nog we wat aan de buggy in spe kunnen doen.

De brandstofleiding zit van oorsprong door de tunnel, hoe is deze het beste te vervangen?
Er doorheen krijgen lukt nog wel, maar het vast zetten in de tunnel lijkt mij verdomt lastig.
Nu kan ik er nog redelijk makkelijk bij.
Tevens zat ik te denken dat het mooi zou zijn dat ik de remleiding en evt een 13 x 0,75mm2 ook door de tunnel kan voeren, als je toch bezig bent, maar mag dit?

Wie heeft hier ervaring mee en evt. nog wat tips?
Ik heb de nieuwe 6mm benzineleiding er gewoon doorheen getrokken en later met ty-wraps aan de buis van de koppelingkabel vast gemaakt om trillen en rammelen te voorkomen. Dat lijkt vooralsnog prima te werken. De remleiding heb ik via de oude route langs de tunnel gelegd.

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 15 okt 2012 20:49
door Leo Hoeben
Mag is geen probleem.
Bij moderne auto's lopen de brandstofleidingen in kokers en balken.
Maar wel goed vastzetten voor trillingen en doorschuren na verloop van tijd.

Mvrgr Leo Hoeben

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 22 okt 2012 15:40
door C.Wisselink
Me zelf van het weekend getrakteerd met een auto vol kadootjes...

Afbeelding

Waaronder een complete vooras,

Afbeelding

en een lopend 1300 dubbelpoorts blok.

Ook ben ik weer lekker bezig geweest met het chassis.

Afbeelding

nog even

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 22 okt 2012 22:27
door budspencer
Kijk dat begint vormen aan te nemen, nu nog ff lassen en dan opbouwen.

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 23 okt 2012 07:57
door C.Wisselink
budspencer schreef:nu nog ff lassen
Makkelijker gezegd dan gedaan, de doorsnee profielen van het voor en achterdeel van de tunnel verschillen wel heel erg, eerst dat maar pas krijgen.

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 23 okt 2012 08:53
door budspencer
De bovenhoekjes van de voorkant iets naar binnen tikken en hetzelfde bij de zijkanten onder. Een brander gebruiken en een hamer. Wel met beleid doen. Het verschil aan de bovenkant kun je later met lasrupsjes opvullen en vlak schuren om weer vloeiende lijnen te krijgen.

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 31 jan 2013 12:54
door C.Wisselink
Na weer veel te lang niks gedaan weer tijd om aan de slag te gaan.

In de kerstvakantie nog wel bezig geweest met het chassis.
Ik heb de bovenkant van de tunnel al redelijk pas gekregen, maar de onderkant wil niet echt.

Is het normaal dat er een groot verschil zit bij de rand waar het onder en bovendeel van de tunnel bij elkaar komen?

Afbeelding

Afbeelding

Is het toegestaan om er stukken tussen te lassen om het pas te krijgen?

Re: [Coen] Prowler buggy

Geplaatst: 31 jan 2013 17:46
door scrapheap
Erg vervelend om mooi goed te krijgen..
Daarom heb ik mijn bodem van de B1 verder naar voor ingekort. Eigenlijk het stuk dat dat er tussen uit moest heb ik vanaf de zijkant van de voorkant van de handrem er tussen uit gehaald
Afbeelding
Handrem houder wel aan het voorstuk laten zitten en die houdervorm weer uit het achterdeel gelepen..

Hoop dat de Foto duidelijk is Anders maar eens in het topic over de B1 kijken..
Niet dat je er nu nog veel aan kan verandere maar voor een volgende keer?

http://www.buggyvrienden.eu/forum/viewt ... =18&t=3122" onclick="window.open(this.href);return false;