Show us your engine

Laat eens zien wat je hebt of wat je aan het doen bent
Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 935
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:10
Locatie: Zeewolde

Bericht door Hans » 02 aug 2009 22:04

Leo bedankt voor de klepstelgegevens ik vond 0.05 ook wel
erg krap, dus zet ik ze ook liever op0.10 mm gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

Gebruikersavatar
Sjees
Berichten: 1017
Lid geworden op: 16 okt 2008 17:53
Locatie: zeewolde

Bericht door Sjees » 03 aug 2009 19:48

nice picture,,ben benieuwd hoe die achter de bug staat,best indrukwekkend geheel zo

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 935
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:10
Locatie: Zeewolde

Bericht door Hans » 03 aug 2009 20:02

Oke Robert jan dat komt goed uit want de kleppen zijn aange-
past in diam. en de klepveren iets verzwaard dus ik hoop dat
daardoor het vermogen iets is toegenomen de compressie is
uitgekomen op 1:9.6 zegt mij niet zoveel, maar nog een paar maand geduld en we weten alles gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

Gebruikersavatar
casper
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:45
Locatie: diemen

Bericht door casper » 10 okt 2009 20:45

Tja mijn blok is wat goedkoper qua opzet dan die van Ron. Orgineel een 2.0 CJ motor uit een VW Bus. Loopt goed, heeft erg veel koppel en reageert lekker agresief op het gas.

Afbeelding



Afbeelding

specs:

296 BAS ahenendorf nokkenas
standaard 2.0CJ cilinders.
standaard gereviseerde koppen die 0.8mm uitgedraaid zijn voor een iets hogere compressie. inlaat kanalen aangepast aan de inlaatspruitstukken
2x 40mm webers IDF carburateurs
gecoate uitlaat uit de autocross,
motorfiets absorbtie demper ( zo een ding waar je doorheen kan kijken)
vliegwiel afgedraait naar 4.5kg
polyesterkoelkap, koelfan en dynamo kever 1600
externe oliekoeler met thermostaat komt binnekort 2 koelfannetjes achter te staan

en toen was de bodem van de schatkist bereikt... :? :D

Als iemand nog een paar hoge K&N luchtfilters in de aanbieding heeft, dan hoor ik het graag!

Deze winter komt er een andere bak in. De 1303S bak met de grote wielen (en ik wil nog grotere) heeft een te lange overbrenging. Hij trekt het wel in zijn 4 maar mijn gevoel zegt dat een kortere bak mijn bug een stuk vlotter zal maken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 935
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:10
Locatie: Zeewolde

Bericht door Hans » 10 okt 2009 21:32

Ziet er ook heel gaaf uit Casper en als het dan ook nog goed
loopt is al het werk niet voor niets geweest, want er gaat wel
heel veel tijd in zitten en het zit ook wel eens tegen. Ja je zou
eens een 8:33 bak kunnen proberen of naar 14inch en dan weer
een beetje hoog rubber 8:31 word wel heel driftig kort ook al
omdat je een lichter vliegwiel hebt, mijn vliegwiel is nog niet af-
gedraaid het was al moeilijk zat om een nieuw vliegwiel te
krijgen heeft nl. 3mnd. geduurd en wat je zegt de bodem he
ik hoor hem volgend jaar wel lopen type4.
Gr. Hans
Afbeelding
It's a Bruvo

Gebruikersavatar
casper
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:45
Locatie: diemen

Bericht door casper » 12 okt 2009 21:20

Een afgedraait vliegwiel kan ik je aanraden. Het motorblok klimt veeel makkelijker in toeren. En het is niet te licht geworden om de stationar loop te beinvloeden.
Laat hem daarna wel weer balanceren. Dat ben ik dus vergeten... :? Laat ik alsnog doen als ik de bak verwissel
Afbeelding

Street Buggy
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2009 01:19
Locatie: Brazil
Contacteer:

Bericht door Street Buggy » 13 okt 2009 04:55

Hallo vrienden, ik hoop dat je me begrijpt.
Mijn motor is 1900cc met 02 weber44, turbo, intercooler en nitro. De turbine heeft een HK40


Afbeelding
[/url]
Wij zijn een groep van buggy's in Brazilië gelegen in de stad Sao Paulo

Gebruikersavatar
d.overgoor
Rit organisator
Berichten: 857
Lid geworden op: 26 dec 2008 22:18
Locatie: Silvolde Gelderland
Contacteer:

Bericht door d.overgoor » 13 okt 2009 07:42

Leuk voor op straat in Sao Paulo!! :lol:
http://www.mijnbuggy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;


Afbeelding

Gebruikersavatar
d.overgoor
Rit organisator
Berichten: 857
Lid geworden op: 26 dec 2008 22:18
Locatie: Silvolde Gelderland
Contacteer:

Bericht door d.overgoor » 13 okt 2009 11:38

Je spreekt ook alle talen!!

Klasse!

Ik zoek wel even kontakt met 'n chineese buggyvriend :wink:
http://www.mijnbuggy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;


Afbeelding

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:19
Locatie: OSS

show de mijne

Bericht door sander » 01 nov 2009 22:31

Afbeelding

Mijn Subaru motortje....

Tis en blijft een 1600 mmar toch goed voor 87 PK.
Nog steeds in aanbouw maar voor volgende zomer komt het goed...

Groet Sander

Gebruikersavatar
scrapheap
Berichten: 2378
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:17
Locatie: eindhoven

Bericht door scrapheap » 01 nov 2009 23:01

mijn B1 motortje.

Afbeelding

1700cc 8 klepper 110pk



Onze Baja motor.

Afbeelding

1600cc tweetraps weber.


Onze rail motor.

Afbeelding

Standaard 1300AB blok


Robert Jan
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 935
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:10
Locatie: Zeewolde

Bericht door Hans » 30 jan 2010 17:05

Nou hier is ie dan eindelijk de Bruvo Type4 2100cc klaar
voor de testbank, oeiii
Gr. Hans

Afbeelding
Afbeelding
It's a Bruvo

Gebruikersavatar
danigator
Rit organisator
Berichten: 1998
Lid geworden op: 20 jan 2010 18:52
Locatie: het "pittoreske" Ees

Bericht door danigator » 30 jan 2010 20:07

Ziet er goed uit Hans, laat nog even weten wat er uit de vermogenstest komt. Ben benieuwd.

Gotnos

Bericht door Gotnos » 31 jan 2010 09:17

ziet er idd stoer uit! :dc :dc :dc

Gebruikersavatar
manx
Berichten: 1275
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:15
Locatie: Amersfoort - UT (NL)
Contacteer:

Bericht door manx » 31 jan 2010 11:06

Hans schreef:Nou hier is ie dan eindelijk de Bruvo Type4 2100cc klaar
Hans, tijd voor een nieuwe avatar... :wink:

Plaats reactie