Manx fabrikant in Frankrijk

Alles over Boeken, Tijdschriften, Folders, Flyers, Handleidingen, ...
Plaats reactie
Henk B

Manx fabrikant in Frankrijk

Bericht door Henk B » 03 aug 2013 14:40

Buggyvrienden,

Vanochtend naar de Manx buggy fabrikant in Frankrijk gereden.
De winkel was gesloten, ondanks dat op gevel stond dat ie open zou zijn. Heel even met een van de mensen aldaar gesproken die de garage deuren openden om een auto van een klant binnen te laten. Ik vroeg heel netjes of ze ook Engels spraken, geen woord..........Daarna ging de boel weer op slot......... En ging een ieder weer weg.

Maandag of dinsdag ga ik er weer heen, ik ben in de buurt en wil graag meer info.

Website van het bedrijf: Teo'z Racing Car

Groet Henk B.

budspencer

Re: Manx fabrikant in Frankrijk

Bericht door budspencer » 03 aug 2013 18:23

Henk B schreef:Buggyvrienden,

De winkel was gesloten, ondanks dat op gevel stond dat ie open zou zijn. Heel even met een van de mensen aldaar gesproken die de garage deuren openden om een auto van een klant binnen te laten. Ik vroeg heel netjes of ze ook Engels spraken, geen woord..........Daarna ging de boel weer op slot......... En ging een ieder weer weg.

Maandag of dinsdag ga ik er weer heen, ik ben in de buurt en wil graag meer info.

Groet Henk B.
Typisch Fransen, een heel mooi land, maar er moesten maar eens geen Fransen wonen. Ik stel voor een volksverhuizing. Alle NL naar Frankrijk en alle Fransen naar NL.

Volgens mij kun je ook beter body's uit de UK halen bij Eastcoast, die zoeken nog een dealer voor de BeNeLux en duitsland. Mooie aanvulling op de Sportscar. En volgens mij zijn er nu een stuk of 6 in NL in bestelling in de UK. Zou wel een markt voor zijn denk ik.

911gt2

Bericht door 911gt2 » 03 aug 2013 20:55

budspencer schreef:
Henk B schreef:Buggyvrienden,

Groet Henk B.
Typisch Fransen, een heel mooi land, maar er moesten maar eens geen Fransen wonen. Ik stel voor een volksverhuizing. Alle NL naar Frankrijk en alle Fransen naar NL.

Volgens mij kun je ook beter body's uit de UK halen bij Eastcoast, die zoeken nog een dealer voor de BeNeLux en duitsland. Mooie aanvulling op de Sportscar. En volgens mij zijn er nu een stuk of 6 in NL in bestelling in de UK. Zou wel een markt voor zijn denk ik.
Persoonlijk heb ik geen problemen met Fransen. Maar ik spreek ze wel altijd in het Frans aan. Als het dan echt vast loopt in het Frans zijn we al in gesprek en zijn ze vaak toeschietelijker.

Fransen zijn wat onzeker over hun engels, zeker de oudere generatie die spreekt het nauwelijks.

Wist niet dat Rob een dealer zocht. Ik zal eens mailen met hem. Lijkt me leuk om er bij te doen. :roll:

togt
Site Admin

Bericht door togt » 04 aug 2013 00:09

Ik heb een linkje ervan gemaakt, ik neem aan dat dit de goede link is? http://www.teozracingcar.fr/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat een belachelijke prijzen in Frankrijk toch . . . ik snap niet hoe dat kan?!
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

budspencer

Bericht door budspencer » 04 aug 2013 09:17

togt schreef:Ik heb een linkje ervan gemaakt, ik neem aan dat dit de goede link is? http://www.teozracingcar.fr/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat een belachelijke prijzen in Frankrijk toch . . . ik snap niet hoe dat kan?!
Ja ik wel want dit is hetzelfde verhaal als toen met de UK manx. Bruce heeft mallen verkocht aan de UK. Daar werden ze toen gemaakt. Per verkochte body ging er een goede $ 1.000,- naar Bruce. Dus daarom is die prijs veel hoger. De UK fabrikant ging toen failliet geloof ik, maar de mallen bleven in de UK. Uiteindelijk zijn die mallen bij Eastcoastbuggies.co.uk terecht gekomen en die maken nu uit de originele mallen de Manx bodies, alleen zal Manx deze nooit willen erkennen als authentiek. Bruce heeft immers nooit zijn percentage gehad.

911gt2

Bericht door 911gt2 » 04 aug 2013 16:04

Een manx kost in de states net zoveel als in Frankrijk volgens mij. Het zijn de clonen (heb er zelf ook een besteld) die goedkoper zijn!

Henk B

Bericht door Henk B » 06 aug 2013 16:17

Buggyvrienden,

Vanmiddag wederom naar Teo'z racing car gereden in Fumel.
Lang leve het electronisch toezicht.....ik werd gespot door de eigenaar die vlak bij woont!
Naar aanleiding van de tip van 911GT2/Naud heb ik in mijn beste Frans naar bleek de vader van de eigenaar aangesproken.
Hij heeft me een deel van de werkplaats laten zien en een Manx die daar ter reparatie binnen stond!Vervolgens gaf hij aan dat ik maar achter hem aan moest rijden!
Uiteindelijk kwamen we bij een magazijn, waar een aantal buggy body's liggen, onderstellen, busjes etc staan.
Daar hebben we nog een hele tijd staan praten (natuurlijk in mijn allerbeste Frans!) en ....... Heb ik vele foto's gemaakt, weliswaar met mijn telefoon.
Bij Hot Rod maken ze mooie auto's en buggy's maar deze man kan er ook wat van......diep onder de indruk!
En het opvallende is dat de body's die ik heb zien liggen allemaal in 60 er en 70 er jaren kleuren waren uitgevoerd, lekkere strakke en dikke body's!
Helaas maakt hij geen Manxter body's.

Nou als de sodemieter mijn foto's naar huis mailen om veilig te stellen, daarna pomp ik ze op de site eventueel met hulp.......van Ron (wil jij de foto's er bij plaatsen...bvd!)

Vrienden, de aanhouder wint als ie in dit geval ook nog een woordje Frans spreekt (was wel een beetje weggezakt!).
Wat een gruwelijk goede buggy dag was dit weer!

Groet Henk B
Laatst gewijzigd door Henk B op 06 aug 2013 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

911gt2

Bericht door 911gt2 » 06 aug 2013 16:32

Zei ik toch. Beetje chauvinisme in frankrijk. Zou hier in Nederland ook wel wat meer mogen ;)

Henk B

Bericht door Henk B » 07 aug 2013 19:13

Na een dag zonder internet (wat heel vervelend is) kan ik weer naar mijn favoriete sites!

Ron bedankt voor het plaatsen van de foto's.

Groet Henk

vuurvogel79

Bericht door vuurvogel79 » 07 aug 2013 20:19

niet alleen hele mooie buggy,s ..............maar ook nog veel meer snoepgoed zie daar zowaar een samba t1 staan

Plaats reactie