Folder Euro buggy

Alles over Boeken, Tijdschriften, Folders, Flyers, Handleidingen, ...
Plaats reactie
vuurvogel79

Folder Euro buggy

Bericht door vuurvogel79 » 15 dec 2011 22:04

Afbeelding

Afbeelding

vuurvogel79

euro buggy

Bericht door vuurvogel79 » 16 dec 2011 18:33

hallo wist ik maar een voorbeeld dakje te vinden ,of iemand die hem na kan maken
ik ben zelf in bezit gekomen van 1 van de 4 overgebleven euro buggy,s
hij is op 2 dingen na compleet (het dakje en het voorraamframe)
mensen die mij daar bij kunnen helpen .....erg graag
ik ben ook in bezit van een ruska b1 en ruska super ...daar kun je makkelijker aan de onderdelen komen
Afbeelding

Wim

Bericht door Wim » 16 dec 2011 19:33

Mooié buggy.
Afbeelding

De voorruit loopt ietwat rond, is het van een kever?
Kun je hier niet zo naukeurig mogenlijk die ronde vormen met polyester aan maken.

Zodat ze mooi aan sluiten aan de boddy, dak lijkt me geen probleem kun je laten stikken, die vaste achterruit van stevig plexiglas maken een idee?

Ik heb zelf deurtjes gemaakt op zo'n soort manier.

Succes.

Mvg wim.

vuurvogel79

euro buggy

Bericht door vuurvogel79 » 16 dec 2011 19:53

hallo
jaren geleden was mijn eerste auto een (wat bleek later) euro buggy deze had toen een dakje erop zitten gelijk de folder
was geheel van polyester met plexiglas achter ruit en de deurtjes waren van een soort skaileer die je er in kon ritsen
mijn oude buggy blijkt na al die jaren nog te bestaan ,helaas is het dakje er niet meer
de euro buggy van huub kortekaas heeft nog wel het orginele voor raam frame het zou mooi zijn om daar een kopie van te mogen maken
tja dit is een auto met een korte maar heftige opkomst en ondergang ......
in de begin jaren 70 heeft kunstenaar Huub Kortekaas in opdracht van majoni plastic,s deze buggy ontworpen (tegenhanger van de ruska ) helaas toen er een aantal van gemaakt waren is de loods met alle auto,s incl mallen en bouwtekeningen verloren gegaan ...................blijkt dat 40 jaar later er toch 4 ontsnapt zijn aan de ondergang .....gelukkig
Afbeelding

Plaats reactie