2 weken road trip!

Laat hier weten waar jouw mooie plekjes zijn om te rijden

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 25 jun 2017 16:15

Beste buggyvrienden,

Op 21 juli ga ik met een goede vriend 2 weken op vakantie met de Ruska Sprinter.
We willen zo snel mogelijk naar het zwartewoud en dan door naar de alpen, italië, monaco, franse balkonwegen en weer terug naar de alpen, zwartewoud, ardennen en op 5 augusten naar bug spa show te gaan.
Het worden dus flink wat kilometers in een krappe buggy, maar ik heb er heeeeeel veel zin in!

Aan reserve onderdelen wil ik, bougi(kabels), wat bedrading, contact punten enz meenemen.
Ook wil ik 3L motorolie meenemen om onderweg een keer olie te wisselen.

Hebben jullie nog tips voor ons?

We gaan delen van de rit filmen met gopro en natuurlijk veel foto's maken.
Ik wil hier onze rit bij gaan houden, als jullie dat ook leuk vinden natuurlijk ;)

Gr Jens
CAO and head of research and development van Tobben & CO
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Ron
Contacteer:

Re: 2 weken road trip!

Bericht door Ron » 26 jun 2017 05:57

Hoi Jens

Succes met jullie rit
Ik kijk uit naar het materiaal wat jullie aanleveren

Misschien een tip
Spullen die je onderweg kan kopen hoef je niet van te voren mee te nemen
Scheelt ruimte in je " krappe " Buggy

Gr. Ron

makkie

Bericht door makkie » 26 jun 2017 06:03

precies,van te voren gas en koppeling kabel wisselen,denk dat je daarna niet meer nodig hebt dan paar contact punten en een v snaar

onze oude vw's kunnen makkelijk 10.000 km rijden zonder sleutelen en of olie wissel
mag graag kevers slopen en wat onderdelen verkopen

Afbeelding

the moose

Bericht door the moose » 27 jun 2017 18:54

Veel plezier met jullie Roadtrip. Ben benieuwd naar de foto's.
{-13 {-38

Groetjes Martijn
THE MOOSE IS LOOSE

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 30 jun 2017 10:52

Bedankt voor de tip Makkie en Ron, binnekort ff shoppen.
Vandaag komt de opbergkist die ik achterop de trekhaak ga maken binnen. Ook ga ik nog een VDO olietemperatuurmeter en peilstoksensor bestellen.
Ik moet ook nog bedrading naar de 12V aansluiting leggen voor de navi, lijkt me wel zo makkelijk.

Nu ben ik nog op zoek naar een popup tent die als die opgevouwen is ongeveer 50cm doorse en plat is, anders geen ruimte voor een tent ;)
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

togt
Site Admin

Bericht door togt » 30 jun 2017 15:26

Ik zie ook uit naar je verslag, veel plezier!!
Eigen project (NIET MEER :(): Hier

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 30 jun 2017 20:30

Popup Tent. Ik hoop alleen dat je geen stortbuien krijgt :-o

De vraag die ik heb is: Moet het wel een popup tent zijn? Want als je een "normale" tent uit de verpakking haalt en plat opvouwt, dan heb je ook een platte tent. Die is waarschijnlijk nog dunner op te vouwen als zo'n popup tent omdat er dan geen stokken in verwerkt zitten. De boogstokjes van de normale tent kun je meestal nog wel kwijt. 't Is maar een idee.
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 30 jun 2017 21:05

Oh ja: Dit is ook erg handig vooral als je met open dak rijdt.
Ik gebruik het bij mijn Classica als ik op vakantie ben: Alle bagage op de achterbank en op de ruimte boven de motor verdwijnt er onder en zit stevig vast, terwijl het elastiek er voor zorgt dat je snel en makkelijk even een vest of sjaal er onder propt en zo weer voor 't grijpen hebt. Een aanrader.

Een paar extra (verstelbare!) elastieken spanbanden is tevens handig om er bij te hebben.(Dit is een voorbeeld; 8 meter is natuurlijk veel te lang)

Afbeelding

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 30 jun 2017 21:16

mikage schreef:Popup Tent. Ik hoop alleen dat je geen stortbuien krijgt :-o

De vraag die ik heb is: Moet het wel een popup tent zijn? Want als je een "normale" tent uit de verpakking haalt en plat opvouwt, dan heb je ook een platte tent. Die is waarschijnlijk nog dunner op te vouwen als zo'n popup tent omdat er dan geen stokken in verwerkt zitten. De boogstokjes van de normale tent kun je meestal nog wel kwijt. 't Is maar een idee.
Hoi Mikage, we weten nog niet wat voor tent we meenemen, een popup tent leek me het handigst omdat we hem toch 14x moeten opzetten, afbreken en netjes opvouwen en dan is een tent met stokken zo'n gekloot lijkt me.
Maar ik heb nog nooit echt gekampeerd (alleen in de achtertuin), dus ik kan het zeker mis hebben.

Vandaag de kofferruimte binnen gekregen!
Nog ff uitsnijden, passen en vastzetten, maar het wordt watAfbeelding
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

scrapheap

Bericht door scrapheap » 30 jun 2017 21:45

Leuk bedacht..
Maar hou er wel rekening mee dat dit kunststof slecht tegen trillen/belasting kan.
Grote kans dat de bouten waar je hem mee vast ga zetten al na en paar dagen uit het kunststof breken!
Gebruik extreem grote platen achter de bouten of liever zo groot mogelijke strippen om de krachten te verspreiden. zowel op de bodem als achterwand!
Afbeelding

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 30 jun 2017 21:47

Het klopt dat een tent met boogstokken meer werk is met opzetten. Het afbreken en opvouwen gaat meestal een stuk sneller. Daarbij (als je een eenvoudige tent hebt) hoeft het opvouwen niet eens zo netjes te gebeuren. Dat doe ik ook niet met mijn tent (groot). Die vouw ik een beetje redelijk op en pleur hem op het aanhang karretje. De kreukels en vouwen trekken er bij het opzetten vanzelf wel weer uit.

Maar veel belangrijker vind ik is: De meest eenvoudige boogstoktent heeft een beduidend grotere waterkolom dan een popup tent. De waterkolom betekent: Je tent blijft langer waterdicht op doorslag. Zowel het doek als grondzeil
Met andere woorden: Als het stortregent zit je er niet op te wachten dat door het doek of het grondzeil water naar binnen drukt omdat je te goedkoop wilde kamperen. Geloof me: Een natte slaapzak slaapt zeer slecht en verpest het plezier.

En denk btw ook even of je een eenvoudig gasstelletje mee wilt nemen. Niets is lekkerder dan 's avonds voor de tent nog even een kopje (grrr) oploskoffie, al of niet aangelengd met wat sterkers, te drinken. Geeft een voldaan gevoel. Kun je trouwens ook onderweg gebruiken (hoef je niet altijd koffie te kopen in een restaurant)

Afbeelding

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 30 jun 2017 22:06

scrapheap schreef:Leuk bedacht..
Maar hou er wel rekening mee dat dit kunststof slecht tegen trillen/belasting kan.
Grote kans dat de bouten waar je hem mee vast ga zetten al na en paar dagen uit het kunststof breken!
Gebruik extreem grote platen achter de bouten of liever zo groot mogelijke strippen om de krachten te verspreiden. zowel op de bodem als achterwand!
Ik doe beugels om de trekhaak om hem vast te zetten en in de box maak ik een grote plaat hout om hem vast te trekken, dan moet het wel blijven zitten hoop ik.
Als we hem onderweg verliezen moet ik me onderbroek maar een keer omdraaien :P
mikage schreef:Het klopt dat een tent met boogstokken meer werk is met opzetten. Het afbreken en opvouwen gaat meestal een stuk sneller. Daarbij (als je een eenvoudige tent hebt) hoeft het opvouwen niet eens zo netjes te gebeuren.

En denk btw ook even of je een eenvoudig gasstelletje mee wilt nemen. Niets is lekkerder dan 's avonds voor de tent nog even een kopje (grrr) oploskoffie, al of niet aangelengd met wat sterkers, te drinken. Geeft een voldaan gevoel. Kun je trouwens ook onderweg gebruiken (hoef je niet altijd koffie te kopen in een restaurant)
Hoor net van moeders dat we zelf ook een 3 persoons tent hebben.... wist ik niet ;), ik ga ff kijken of dat te doen is!

Gelukkig drink ik geen koffie! Dus daar hoeft geen gasstel voor mee :)
Maar we nemen er wel 1 voor om wat te kunnen bakken en braaien.

Bedankt voor het meedenken iedereen!
Gr Jens
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Leo Hoeben
Contacteer:

Bericht door Leo Hoeben » 05 jul 2017 19:14

Herb jij ook eens gedacht aan de warmte die van de motor afkomt.
En koeling als je daar strak gaat rijden met 25-30 graden.
Ik zag daar toen de motor temperatuur zomaar 15/20 graden oplopen.
Succes met je trip.
Is gewoon geweldig,heb dat al diverse malen gedaan.

Mvrgr Leo Hoeben
Buggy's have more fun
Afbeelding

J3NS

2 weken road trip!

Bericht door J3NS » 06 jul 2017 08:39

Leo Hoeben schreef:Herb jij ook eens gedacht aan de warmte die van de motor afkomt.

Succes met je trip.
Is gewoon geweldig,heb dat al diverse malen gedaan.

Mvrgr Leo Hoeben
Hoi Leo,
Ik heb zkr aan mijn olietemperatuur gedacht, ik heb de VDO oliemeter en peilstok sensor net binnen, die gat ik nog inbouwen.

Dinsdag op aircooled cruise night vertelde ze dat bij een temp van 130 graden dat ik wat rustigeraan moet doen, niet gaan stilstaan maar rustig door rijden.
Klopt dat of moet ik me al eerder zorgen maken??

Gr Jens

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)

Leo Hoeben
Contacteer:

Bericht door Leo Hoeben » 07 jul 2017 08:15

Klopt wel.
Dat wil zeggen dat je de motor minder moet belasten.
Belasten is een hogere temperatuur.
Je zult het zelf moeten ondervinden,voor de opbouiw kan ik je geen advies geven.
Ik had altijd de bagage op de achterbank liggen.
Heb bij mijn buggy wat meer ruimte dan met je sprinter.

Mvrgr Leo
Buggy's have more fun
Afbeelding

Plaats reactie