Legale offroad route Z-veluwe, iemand mee?

Maak hier de afspraken met elkaar om te toeren

Plaats reactie
casper

Legale offroad route Z-veluwe, iemand mee?

Bericht door casper » 31 mei 2010 16:08

ik denk dat dit forum iets meer straat georienteerd is maar misschien is hier wel iemand die het ook leuk vind om het zand in te gaan

Ik heb op mijn GPS nog een leuk zgn Allroadroute staan in het gebied grofweg net ten zuiden van Amersfoort/apeldoorn van 120km lang. waarvan 50% onverharde legale zandpaden. Afgelopen pinkster daar een stukje van gereden en dat was zeer geinig en maar wel stoffig.

Valt met elke bug te rijden zolang hij maar niet verlaagd is.
Ik wil daar een groter stuk van rijden liefst op een door de weekse dag in juli, dit om gezeur met fietsers en wandelaars te voorkomen.

zijn er 1 of 2 buggy bestuurders die mee gaan?

Groeten Casper
Afbeelding

Sjees

Bericht door Sjees » 31 mei 2010 21:02

je hoort het nog ff ,ik weet niet wanneer ik tijd zou hebben.en ben komende week ff druk aan het kijken of het blok er al in kan :lol: en nog naarstig opzoek naar stofhoezen voor de luchthuisjes
Afbeelding

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 01 jun 2010 00:28

Mss off topic: Ik ben wel geïnteresseerd in berijdbare zandwegen. Er zijn alleen geen kaarten van. Ik heb daarom een opzetje gemaakt door berijdbare zandwegen bij mij in de buurt op kaart te zetten. Als dit een goed idee is (vind ik wel :D ) dan zouden we bij Buggyvrienden een kaart kunnen onderbrengen waar iedereen zijn bijdrage aan kan leveren. Alle berijdbare zandwegen komen dan op kaart en je kunt dan zo een leuke route in Nederland plannen. Zie mijn kaart(tje): http://www.google.com/maps/ms?ie=UTF8&d ... 08652a6376
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

casper

Bericht door casper » 01 jun 2010 12:10

Er zijn in NL nog heel wat leuke off-road routes waarbij je niet meteen tot aan je voorruit in de blub staat. Deze routes zijn eigenlijk voor de wat zwaardere off road motoren. Vroeger een aantal daarvan gereden op de motor en ik heb deze routes nog in mijn computer voor een garmin gps.

Heel mooi is een route van Roozendaal naar Roermond en dan naar groningen. in 2007 in 3 dgn gereden met de motor. 1000km totaal 800km off-road waarbij je op hele mooie stukjes in NL komt. Wil ik ooit nog weer rijden maar dan met mijn buggy.

Eerst maar eens dit ritje en kijken of iemand mee wil.
.
Afbeelding

mikage
Contacteer:

Bericht door mikage » 02 jun 2010 22:42

@casper
Zo'n lange route lijkt me geweldig!!!!
Wist niet dat die bestond. En dat in Nederland. Dit was ook een beetje het idee van mij voor zo'n kaart, zodat je tochten kunt plannen
@Gert
Eigenlijk is het heel eenvoudig. Google Maps heeft de functie 'mijn kaarten'. Dit zijn 'persoonlijke' kaarten die je OF Openbaar OF Niet openbaar kunt maken. De kaart beschikt over (bijvoorbeeld) de functie "lijnen tekenen langs wegen". De door jou getekende lijn komt dan over de weg die er al is te liggen. Is er geen weg, dan kun je die ook intekenen.
Maar in dit voorstel is het belangrijkste dat je mensen kunt uitnodigen om dezelfde kaart te bewerken. Zij kunnen dus aanvullingen of correcties doen.

Voordeel: Alleen bekenden (leden) kunnen bewerken zodat je enigszins wildgroei in de hand kunt houden. Is de kaart openbaar dan kan iedereen hem zien. Ook zou je nog iets kunnen doen met een 'groene code': Richtlijnen om het gebruik van die wegen netjes te houden (misbruik zal uiteindelijk leiden tot afsluiting. Daar zit tegelijk een beetje mijn bedenking tot zomaar volledig openbaar maken. Maar goed, daar is nader over na te denken/filosoferen.

De handleiding met instructie video staat hier: http://maps.google.nl/support/bin/stati ... wer=144347
Al 15 jr een Classica en ruim 60.000 km er mee gereden

Afbeelding

Plaats reactie